ایستگاه فضایی تیانگونگ-۱ چین به زمین سقوط خواهد کرد Reviewed by Momizat on . ایستگاه فضایی تیانگونگ-1 (Tiangong-1) چین در هفته‌های آینده وارد جو زمین خواهد شد و سقوط آن به‌نظر غیرقابل کنترل می‌رسد، اما کجا ممکن است فرود بیاید و آیا چیزی ایستگاه فضایی تیانگونگ-1 (Tiangong-1) چین در هفته‌های آینده وارد جو زمین خواهد شد و سقوط آن به‌نظر غیرقابل کنترل می‌رسد، اما کجا ممکن است فرود بیاید و آیا چیزی Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ایستگاه فضایی تیانگونگ-۱ چین به زمین سقوط خواهد کرد

ایستگاه فضایی تیانگونگ-۱ چین به زمین سقوط خواهد کرد

ایستگاه فضایی تیانگونگ-1 چین به زمین سقوط خواهد کرد

ایستگاه فضایی تیانگونگ-۱ (Tiangong-1) چین در هفته‌های آینده وارد جو زمین خواهد شد و سقوط آن به‌نظر غیرقابل کنترل می‌رسد، اما کجا ممکن است فرود بیاید و آیا چیزی از آن به زمین خواهد رسید؟

در حال حاضر  تیانگونگ-۱ شش کیلومتر در هفته  از ارتفاع مدارش در فاصله ۲۸۰ کیلومتری زمین کم می‌کند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که احتمالا در زمانی بین نهم تا بیستم فروردین/ ۲۹ مارس تا ۹ آوریل وارد جو زمین می‌شود. مدار ایستگاه بین عرض جغرافیایی ۴۲.۸ درجه شمالی و ۴۲.۸ درجه جنوبی قرار گرفته است یعنی از شمال به ایالات متحده آمریکا، اسپانیا و چین و از جنوب به برزیل، استرالیا و آفریقای جنوبی می‌رسد. تیانگونگ-۱ قطعا خارج از این ناحیه فرود نمی‌آید، بنابراین مناطقی مانند انگلستان امن است.

با این حال، از آنجایی که ما دقیقا نمی‌دانیم ایستگاه فضایی چه زمانی وارد جو می‌شود، غیرممکن است که متوجه شویم دقیقا کجا ممکن است سقوط کند. احتمال دارد ما فقط چند ساعت قبل از ورود آن به جو بفهمیم که کجا پایین خواهد آمد.

دیگر اینکه تیانگونگ-۱ چندان بزرگ نیست پس مشخص نیست که چه‌قدر از آن به زمین می‌رسد، البته اگر چیزی از آن برسد. این ایستگاه با ابعاد ۱۰.۴ متر در ۳.۴ متر، حدود ۸۵۰۰ کیلوگرم جرم دارد. به این ترتیب، بین اجسامی که ورود مجدد به جو داشته‌اند رتبه چندان بالایی ندارد. حتی امسال شیئی با جرم مشابه، از بالای پرو وارد جو شد که کمتر سروصدا کرد.

با این وجود، اگر این ایستگاه غیرقابل کنترل باشد، هنوز دلایلی برای نگرانی وجود دارد –البته چین می‌گوید تحت کنترل است- اما دیگران غیر از این فکر می‌کنند. در این حالت تیانگونگ-۱ ممکن است بر فراز منطقه‌ای مسکونی از هم پاشیده شود و احتمال کوچکی وجود دارد که ۱۰ تا ۴۰ درصد آن به زمین برسد.  برخی از این مواد نیز ممکن است خطرناک باشند، بنابراین توصیه می‌شود که اگر به‌طور اتفاقی چیزی از آن پیدا کردید به آن نزدیک نشوید.

البته بیشتر مدار این ایستگاه بر فراز اقیانوس است و زمان کوتاهی را بالای مناطق مسکونی می‌گذراند. احتمال مورد اصابت بقایای تیانگونگ-۱ قرار گرفتن به میزان قابل توجهی کمتر از احتمال برخورد صاعقه به شماست. با این حال مطمئنا وقتی این ایستگاه در نهایت وارد جو شود خبرساز خواهد شد، اما اینکه کجا بیفتد با گذرزمان مشخص خواهد شد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا