هابل تصویری را از کهکشانی زیبا و تنها ثبت کرد Reviewed by Momizat on . تصویر جدید تلسکوپ فضایی‌ هابل کهکشانی مارپیچی میله‌ای به نام NGC 3344 را نشان می‌دهد که در فاصله ۲۲.۵ میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی اسد اصغر واقع است. قطر تصویر جدید تلسکوپ فضایی‌ هابل کهکشانی مارپیچی میله‌ای به نام NGC 3344 را نشان می‌دهد که در فاصله ۲۲.۵ میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی اسد اصغر واقع است. قطر Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » هابل تصویری را از کهکشانی زیبا و تنها ثبت کرد

هابل تصویری را از کهکشانی زیبا و تنها ثبت کرد

هابل تصویری را از کهکشانی زیبا و تنها ثبت کرد

تصویر جدید تلسکوپ فضایی‌ هابل کهکشانی مارپیچی میله‌ای به نام NGC 3344 را نشان می‌دهد که در فاصله ۲۲.۵ میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی اسد اصغر واقع است. قطر آن حدود ۵۰ هزار سال نوری یعنی نصف قطر راه شیری است.

این تصویر ترکیبی از طریق فیلترهای مختلف ثبت شده است، از جمله فرابنفش نزدیک، نور مرئی و فروسرخ نزدیک. این فیلتر‌ها با هم تصویر کامل‌تری از کهکشان را نسبت به آن چیزی که چشم ما قادر به دیدن آن است نشان ‌می‌دهند.

بازوی مارپیچی محل تولد ستاره‌های جدید است که دمای بالای آن‌ها باعث درخشندگی آبی رنگشان شده و به همین سبب به راحتی در این تصویر قابل تشخیص هستند.

ابرهای گاز وغبار که در بازوهای مارپیچی توزیع شده‌اند در این تصویر به رنگ قرمز می‌درخشند. این نواحی مخازن عظیم مواد برای ستاره‌های جدید دیگر هستند.

اما ستاره‌هایی که مانند جواهر در سمت چپ تصویر می‌درخشند ، به زمین بسیار نزدیک‌تر و متعلق به کهکشان ما هستند.

محل NGC 3344 نیز همانند ظاهرش جذاب است. کهکشان ما بخشی از گروه محلی کهکشان‌ها است. گروه محلی از ۴۰ کهکشان تشکیل شده و کهکشان آندرومدا بزرگترین عضو آن است. اما NGC 3344 مانند ما بخشی از یک گروه محلی کهکشانی نیست. در واقع بخشی از یک بازوی کوچک است که از ابرخوشه سنبله بیرون زده است. ابرخوشه سنبله مجموعه‌ای غول‌پیکر از چند هزار کهکشان است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا