تصویر جدید هابل از کهکشانی گوشه‌گیر در آسمان نیمکره جنوبی Reviewed by Momizat on . تصویر جدید تلسکوپ هابل کهکشانی کوچک و تا حدودی نادیده گرفته شده به نام NGC 1559 را به نمایش گذاشته که از نوع مارپیچی میله‌ای است و تقریبا در فاصله 50 میلیون سال تصویر جدید تلسکوپ هابل کهکشانی کوچک و تا حدودی نادیده گرفته شده به نام NGC 1559 را به نمایش گذاشته که از نوع مارپیچی میله‌ای است و تقریبا در فاصله 50 میلیون سال Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » تصویر جدید هابل از کهکشانی گوشه‌گیر در آسمان نیمکره جنوبی

تصویر جدید هابل از کهکشانی گوشه‌گیر در آسمان نیمکره جنوبی

تصویر جدید هابل از کهکشانی گوشه‌گیر در آسمان نیمکره جنوبی

تصویر جدید تلسکوپ هابل کهکشانی کوچک و تا حدودی نادیده گرفته شده به نام NGC 1559 را به نمایش گذاشته که از نوع مارپیچی میله‌ای است و تقریبا در فاصله ۵۰ میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی کمتر شناخته شده «تور» در نیمکره جنوبی واقع است. این تصویررا دوربین میدان گسترده ۳ هابل ثبت کرده است.

کهکشان NGC 1559که دارای بازو‌های مارپیچی عظیم است و مملو از ستاره‌های در حال شکل گیری است، با سرعت ۱۳۰۰ کیلومتر بر ثانیه در حال دور شدن از ماست. این کهکشان حاوی جرمی حدود ده میلیارد برابر خورشید است – ممکن است این رقم خیلی بزرگ به نظر برسد ولی این جرم تقریبا ۱۰۰ برابر کمتر از جرم راه شیری است.NGC 1559  در راستای یکی از نزدیک‌ترین همسایگان ما در آسمان یعنی «ابر ماژلانی بزرگ» قرار گرفته است و به همین دلیل ممکن است نزدیک آن به نظر رسد، اما در واقع این کهکشان، انزواطلب است و بر خلاف اینکه در ابتدا تصور می‌شد که عضو گروه کهکشانی «ماهی طلایی» است، در اصل نزدیک هیچ کهکشان نزدیک و عضو هیچ خوشه‌ کهکشانی‌ای نیست.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا