چه اتفاقی می افتاد اگر زمین دو برابر اندازه واقعی بود؟ Reviewed by Momizat on . شما تمام عمر خویش را در این سیاره سپری نموده‌اید، اما چقدر در مورد زمین زیر پای خویش می دانید؟ زمین یگانه سیاره‌ایست که دارای صفحه هموار در منظومه شمسی است. پوس شما تمام عمر خویش را در این سیاره سپری نموده‌اید، اما چقدر در مورد زمین زیر پای خویش می دانید؟ زمین یگانه سیاره‌ایست که دارای صفحه هموار در منظومه شمسی است. پوس Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » مقاله ها » چه اتفاقی می افتاد اگر زمین دو برابر اندازه واقعی بود؟

چه اتفاقی می افتاد اگر زمین دو برابر اندازه واقعی بود؟

چه اتفاقی می افتاد اگر زمین دو برابر اندازه واقعی بود؟

شما تمام عمر خویش را در این سیاره سپری نموده‌اید، اما چقدر در مورد زمین زیر پای خویش می دانید؟

زمین یگانه سیاره‌ایست که دارای صفحه هموار در منظومه شمسی است. پوسته یا قشر بیرونی زمین به مناطق مختلف به نام صفحه‌های هموار زمین ساختی تقسیم شده‌اند. این مناطق بر فراز ماگما یا خمیر مواد معدنی داخلی زمین شناور بوده و می‌توانند برخلاف هم حرکت کنند. هر گاه دو صفحه با هم برخورد کنند، امکان دارد یک صفحه زیر صفحه دیگر برود.

زمین پر از شگفتی، اتفاقات جالب و بلایای طبیعی است که هر روز در حال تغییر دادن شکل کره زمین است. علیرغم تمام این تغییرات یکی از ویژگی های زمین هرگز دستخوش تغییر نمی شود و آن هم اندازه کره زمین است. اما چه می شد اگر اندازه زمین ناگهان دو برابر می شد. بر اساسی تحقیقاتی که انجام شده به این نتایج رسیده اند.

• وزن ما انسان ها بیشتر می شد

اگر قطر زمین دو برابر شود اما چگالی مثل قبل بماند حجم زمین بیشتر شده و جاذبه هم دو برابر قوی می شود. این اتفاقات باعث بیشتر شدن وزن ما می شود

• قد موجودات کوتاه تر می شد

اگر ستون فقرات مدام به سمت پایین کشیده شود فشرده تر می شود و در نتیجه همه موجودات کوتاه تر می شوند چون دائما به سمت زمین کشیده می شویم به همین دلیل است که فضانوردان معمولا ۵ سانتیمتر در فضا رشد می کنند. جاذبه کمتر باعث می شود مایع بین استخوان های مهره ها افزایش پیدا کند و بلافاصله وقتی به کره زمین برمی گردند قد آن ها دوباره به حالت عادی برمی گردد.

• ورزشکاران خوبی نمی شدیم

با بزرگ تر شدن اندازه زمین حرکاتمان کندتر می شود و سخت تر می توانیم بپریم یا راه برویم چه برسد به دویدن. زودتر خسته می شویم و به استراحت بیشتری نیاز پیدا می کنیم. البته با گذر زمان استخوان ها و ماهیچه ها قوی تر می شوند تا بتوانند وزن بالای بدنمان را حمایت کنند اما باز هم نمی توانیم رکوردهای ورزشی ثبت کنیم.

• حیوانات متفاوت می شدند

سرعت سیر تکاملی بالا می رود و فرایند انتخاب طبیعی رخ می دهد. حیوانات کوتاه تر و قوی تر می شوند. افتادن از بلندی عواقب بدتری به دنبال خواهد داشت بنابراین حیوانات بالارونده باید از چنگال های قوی تری برخوردار باشند.

• درختان فرو می ریختند

رشد درختان محدود است و دلیلش هم جاذبه است. ساده تر بگوییم یک درخت تا زمانی که مقدار انرژی که از فتوسنتز دریافت می کند بیشتر از انرژی که برای انتقال آب به بالای درخت نیاز دارد باشد رشد می کند. افزایش جاذبه این تعادل را به هم می زند زیرا به انرژی بیشتری برای رساندن آب به بالای درخت نیاز دارد. بنابراین درختان بلند فرو می ریزند و درختان کوتاه هم به اندازه کافی رشد نمی کنند.

• کوه های آتشفشان طغیان می کردند

مقدار عناصر بی ثبات درون زمین با حجم بیشتر افزایش پیدا می کنند و منجر به حرارت بالا و فعالیت های آتشفشانی بیشتری می شود. بنابراین آتشفشان های خاموش سرتاسر دنیا دوباره بیدار می شوند و شکل زمین را تغییر می دهند و به دنبال آن تغییرات آب و هوایی ایجاد می کنند زیرا گاز خارج شده در اثر انفجارها روی اتمسفر تاثیر می گذارد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا