برنامه سخنرانی‌ها و کارگاه‌های روز جهانی سیارک در تهران اعلام شد Reviewed by Momizat on . نشست روز جهانی سیارک در جمعه نهم تیر / 30 ژوئن همزمان با بیش از 200 شهر دیگر جهان در تهران برگزار می‌شود. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی نسبت به خطر بالقوه سیارک‌ها نشست روز جهانی سیارک در جمعه نهم تیر / 30 ژوئن همزمان با بیش از 200 شهر دیگر جهان در تهران برگزار می‌شود. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی نسبت به خطر بالقوه سیارک‌ها Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » برنامه سخنرانی‌ها و کارگاه‌های روز جهانی سیارک در تهران اعلام شد

برنامه سخنرانی‌ها و کارگاه‌های روز جهانی سیارک در تهران اعلام شد

برنامه سخنرانی‌ها و کارگاه‌های روز جهانی سیارک در تهران اعلام شد

نشست روز جهانی سیارک در جمعه نهم تیر / ۳۰ ژوئن همزمان با بیش از ۲۰۰ شهر دیگر جهان در تهران برگزار می‌شود. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی نسبت به خطر بالقوه سیارک‌هایی است که احتمال برخورد با زمین را دارند. امسال، برای نخستین بار ایران با هماهنگی مجله نجوم میزبان این رویداد علمی خواهد بود.
به همین مناسبت جمعه نهم تیر از ساعت ۱۹:۱۵ تا ۲۱:۲۵،  ویژه برنامه‌ای با همکاری تحریریه مجله نجوم و برگزارکنندگان چهارمین و پنجمین جنبش جست‌وجوی سیارک درموسسه آموزش عالی نوین پارسیان به نشانی زیر برگزار خواهد شد:
تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، پلاک ۶۰، مجتمع فنی عالی نوین پارسیان، طبقه سوم
برنامه سخنرانی‌ها و کارگاه‌های این نشست به شرح زیر است:
 نشست روز جهانی سیارک در جمعه نهم تیر / 30 ژوئن همزمان با بیش از 200 شهر دیگر جهان در تهران برگزار می‌شود. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی نسبت به خطر بالقوه سیارک‌هایی است که احتمال برخورد با زمین را دارند. امسال، برای نخستین بار ایران با هماهنگی مجله نجوم میزبان این رویداد علمی خواهد بود.   به همین مناسبت جمعه نهم تیر از ساعت 19:15 تا 21:25،  ویژه برنامه‌ای با همکاری تحریریه مجله نجوم و برگزارکنندگان چهارمین و پنجمین جنبش جست‌وجوی سیارک درموسسه آموزش عالی نوین پارسیان به نشانی زیر برگزار خواهد شد: تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، پلاک 60، مجتمع فنی عالی نوین پارسیان، طبقه سوم   برنامه سخنرانی‌ها و کارگاه‌های این نشست به شرح زیر است:     نکته مهم: حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. اما با توجه به محدودیت فضای محل برگزاری، لازم است پیش از حضور در این برنامه در لینک زیر کار ثبت نام را به صورت رایگان انجام دهید. توصیه می‌کنیم اگر قصد شرکت در برنامه را دارید، پیش از تکمیل شدن ظرفیت این کار را انجام دهید: http://evand.com/asteroidday2017     سابقه برگزاری رویداد رویداد روز جهانی سیارک‌ در سال 2017، سومین سال پیاپی است که در حوزه ترویج نجوم در سراسر جهان برگزار می‌شود و با توجه به اهمیت و تنوع مشارکت گروه‌های مختلف از علاقه‌مندان به نجوم در مطالعه و ترویج آن، مخاطبان بسیاری در جهان یافته است.  در سال 1393/2014 گریگوری ریچرز رویداد روز جهانی سیارک را بنیان‌گذاری کرد تا در 9 تیر 1394/ 30 ژوئن 2015 برای نخستین بار در سراسر جهان با همکاری بیش از 70 کشور شاهد برگزاری گردهمایی منجمان و مردم عادی علاقه‌مند به دنیای سیارک‌ها باشیم. دوره دوم برگزاری روز جهانی سیارک‌ها سال گذشته برگزار شد. رویدادی بسیار پرمخاطب، با برنامه‌های متنوع که به آگاهی عمومی در باب سیارک‌ها و خطرات احتمالی برخورد آن‌ها برای سیاره ما می‌پرداخت. هر ساله در تاریخ 30 ژوئن (9 یا 10 تیر ماه)، مصادف با سالگرد حادثه تونگوسکا در روسیه این رویداد برگزار می شود.    حادثه تونگوسکا خطرناک‌ترین حادثه ثبت شده ناشی از برخورد سیارک‌ها و شهابسنگ‌ها در دوران معاصر بوده است که در دهم تیر 1287 در نتیجه برخورد مرگبار شهابسنگ رخ داد و منجر به آسیب‌هایی برای ساکنان زمین شد.
نکته مهم:
حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. اما با توجه به محدودیت فضای محل برگزاری، لازم است پیش از حضور در این برنامه در لینک زیر کار ثبت نام را به صورت رایگان انجام دهید. توصیه می‌کنیم اگر قصد شرکت در برنامه را دارید، پیش از تکمیل شدن ظرفیت این کار را انجام دهید:
http://evand.com/asteroidday2017
سابقه برگزاری رویداد
رویداد روز جهانی سیارک‌ در سال ۲۰۱۷، سومین سال پیاپی است که در حوزه ترویج نجوم در سراسر جهان برگزار می‌شود و با توجه به اهمیت و تنوع مشارکت گروه‌های مختلف از علاقه‌مندان به نجوم در مطالعه و ترویج آن، مخاطبان بسیاری در جهان یافته است.
در سال ۱۳۹۳/۲۰۱۴ گریگوری ریچرز رویداد روز جهانی سیارک را بنیان‌گذاری کرد تا در ۹ تیر ۱۳۹۴/ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ برای نخستین بار در سراسر جهان با همکاری بیش از ۷۰ کشور شاهد برگزاری گردهمایی منجمان و مردم عادی علاقه‌مند به دنیای سیارک‌ها باشیم. دوره دوم برگزاری روز جهانی سیارک‌ها سال گذشته برگزار شد. رویدادی بسیار پرمخاطب، با برنامه‌های متنوع که به آگاهی عمومی در باب سیارک‌ها و خطرات احتمالی برخورد آن‌ها برای سیاره ما می‌پرداخت. هر ساله در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ یا ۱۰ تیر ماه)، مصادف با سالگرد حادثه تونگوسکا در روسیه این رویداد برگزار می شود.
حادثه تونگوسکا خطرناک‌ترین حادثه ثبت شده ناشی از برخورد سیارک‌ها و شهابسنگ‌ها در دوران معاصر بوده است که در دهم تیر ۱۲۸۷ در نتیجه برخورد مرگبار شهابسنگ رخ داد و منجر به آسیب‌هایی برای ساکنان زمین شد.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا