پاسخ به ۳۰ سوال اساسی درباره ی سفر به مریخ Reviewed by Momizat on . بشر به دنبال کشف ناشناخته ها در تلاش است تا به دیگر سیارات سفر کند و مکانی مانند #زمین را بیابد . ولی قبل از آن نیازمند این است تا پیشرفت هایی را در زمینه ی سفر بشر به دنبال کشف ناشناخته ها در تلاش است تا به دیگر سیارات سفر کند و مکانی مانند #زمین را بیابد . ولی قبل از آن نیازمند این است تا پیشرفت هایی را در زمینه ی سفر Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » پاسخ به ۳۰ سوال اساسی درباره ی سفر به مریخ

پاسخ به ۳۰ سوال اساسی درباره ی سفر به مریخ

پاسخ به ۳۰ سوال اساسی درباره ی سفر به مریخ

بشر به دنبال کشف ناشناخته ها در تلاش است تا به دیگر سیارات سفر کند و مکانی مانند #زمین را بیابد . ولی قبل از آن نیازمند این است تا پیشرفت هایی را در زمینه ی سفرهای فضایی بدست بیاورد . در این راستا برای اولین بار به کره ی ماه سفر کرد و این اخرین باری بود که انسان خود را بر روی زمینی در فضا دید . در طی سال های اخیر فقط فضاپیما و کاوشگر به دیگر سیارات ارسال شده و خبری از انسان نبوده است .

به گزارش آکاایران: قرار است در آینده بشر به سیاره ی سرخ ، مریخ #سفر کند . تمامی مراحل مشخص است و حتی می دانند که چه افرادی را برای این سفر انتخاب کنند . #ناسا مسئول این پروژه است و برای تمامی انسان ها یک ماموریت مهم به حساب می آید .

قبل از سفر به این سیاره ممکن است سوالاتی در ذهن همه شکل بگیرد و برایشان جالب باشد تا بدانند که بشر چگونه می خواهد به این سیاره سفر کند و بر روی آن به زندگی خود ادامه دهد .

جالب است مگر نه؟

در این مطلب به ۱۵ تا از ۳۰ سوال در این زمینه پاسخ خواهیم داد و در آینده ای زود به ۱۵ سوال دیگر نیز خواهیم پرداخت .

همراه کارناوال باشید تا به اتفاق هم جواب سوالات را بدانیم و برای سفر به این سیاره دیگر سوالی در ذهن ما وجود نداشته باشد .

 

پاسخ به ۳۰ سوال اساسی درباره ی سفر به مریخ (قسمت اول)

۱) چرا سفر به مریخ ؟

انسان ها همیشه به دنبال کشف تازه ها بوده اند و کنجکاو هستند تا سر از همه چیز در بیاورند . با پیشرفت در #تکنولوژی بشر می خواهد کهکشان ها را کشف کند و به دنبال حیات در دیگر سیارات می گردد . شاید در سیاره ی مریخ حیات وجود نداشته باشد و یا شاید در دوران های قدیم حیات وجود داشته است ولی کشف و سفر به این سیاره قدمی است برای هدف های بعدی .

با سفر به #مریخ می توان در این راه به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرد .

۲) سرمایه گذاری ها و منابع مالی برای این سفر از کجا تامین می شود ؟

ناسا یکی از بزرگترین سازمان هایی است که در این پروژه فعالیت می کند و منابع مالی خود را نیز از دولت می گیرد . شرکت های خصوصی نیز در این راه فعالیت هایی را انجام می دهند و در کنار ناسا برای رسیدن به هدف تلاش می کنند .

بگذارید واضح تر بگوییم ، تمامی کشور ها در این راه در کنار هم فعالیت می کنند چرا که این سفر می تواند به نفع کل جامعه ی بشر باشد .

 

۳) برنامه های این سفر از چه قرار است ؟

ابتدای امر باید زمینه های سفر آماده شوند و به دنبال آن افرادی که می خواهند در این سفر شرکت کنند انتخاب شده و مورد آزمایش قرار بگیرند . قدم بعدی ساخت یک فضاپیمای مناسب است و در نهایت این که این افراد چگونه در مریخ می خواهند زندگی کنند و سکونت آن ها به چه شکل خواهد بود .

اول برنامه ریزی و سپس پیش بسوی هدف .

۴) چه کسانی برای این سفر انتخاب می شوند ؟

مطمئن باشید کسانی که به این سفر می روند باید تحت شرایط خاصی قرار بگیرند . از لحاظ روانی و توانایی های فکری و فیزیکی مورد آزمایش و آزمون قرار می گیرند و باید دارای تخصص خاصی باشند .

ممکن است یک روانشناس در کنار مهندس کشاورزی به این سفر برود و این موضوع در جای خود بسیار جالب است .

بعد از انتخاب شدن افراد از سطوح و حرفه های مختلف نوبت به آموزش افراد می رسد که خود این آموزش ها از مراحل مختلفی تشکیل شده اند .

 

۵) این مسافران باز خواهند گشت ؟

جواب دادن به این سوال کمی دشوار می باشد . امروزه هنوز تکنولوژی بازگشت از مریخ به زمین را نداریم و نمی توان گفت که مسافران به زمین باز خواهند گشت . ولی ممکن است روزه از راه برسد که بتوان این افراد را بعد از سفر به زمین بازگرداند ولی نمی توان زمان دقیق آن را مشخص کرد .

قبل از آغاز سفر به افرادی که انتخاب شده اند خواهند گفت که این سفر بی بازگشت است .

 

۶) آموزش دادن این افراد به چه صورت است ؟

آموزش ها به ۴ قسمت تقسیم می شود .

۱) قبل از آغاتز سفر بر روی زمین

۲) به هنگام سفر و ترک زمین

۳) زمان فرود بر روی مریخ

۴) ادامه ی سفر بر روی مریخ

هر قسمت آموزش های خاص و مختص به خودش را دارد .

۷) یکی از مهمترین سوال ها ، مسافران چگونه در مریخ زندگی خواهند کرد ؟

این یکی از مهمترین مواردی است که باید بر روی آن دقت و فعالیت های زیادی صورت بگیرد . قرار است بعد از فرود از قبل برای این مسافران کپسول های نسبتا بزرگی برای اقامت ساخته شود و یا شاید این کپسول ها را خود مسافران بعد از فرود بسازند .

هنوز تصمیم قاطعی درباره ی سکونت مسافران گرفته نشده است .

 

۸) مسافران مریخ غذا و آب مورد نیاز را چگونه تامین می کنند ؟

برای تامین غذای این افراد چندین راه وجود دارد . اول این که مطمئنا برای مدت طولانی ذخیره ی غذا و آب دارند .

می توان بعد از به پایان رسیدن این منابع برای مسافران از زمین بوسیله ی فضانورد منابع غذایی و آب فرستاد که البته پر هزینه خواهد بود . یکی دیگر از کارهایی که در این راستا می تواند صورت بگیرد این است که خود افراد بتوانند در مریخ گیاه کاشته و آب بست بیاورند ، که خود این موضوع پروژه ای بزرگ خواهد بود .

 

۹) اگر در مریخ با خطر مواجه شوند چه می شود ؟

قبل از سفر تمامی احتمالات مورد بررسی قرار می گیرند تا هیچ خطری جان مسافران را تهدید نکند ولی اتفاق هر لحظه ممکن است بروز کند . طوفان های مریخی و تغییرات آب و هوایی بر روی این سیاره یکی از مهمترین علل بروز خطر به حساب می آید و باید برای مواجه با این خطرات آماده بود .

خرابی سیستم ها ، قطع ارتباط و … از دیگر مشکلات است و برای مقابله با این اتفاقات تدابیری صورت گرفته است .

۱۰) راه های ارتباطی چگونه است ؟

ارتباطات می تواند صوتی و یا تصویری باشد . با توجه به فاصله ی مریخ تا زمین اطلاعات دیر بین این سیارات منتقل می شود ولی با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه ی ارتباطات در حال انجام است سرعت تبادل اطلاعات بیشتر خواهد شد .

 

۱۱) آیا مسافران می توانند بر روی مریخ به مناطق مختلف سفر کنند ؟

پاسخ دادن به این سوال نیز مشکل است . زیرا هنوز برنامه ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده است . سوخت چگونه تامین خواهد شد ؟ این سفرها چه خطراتی را در پی دارند ؟

این سوال هایی است که بعد از رسیدن به جواب می توان گفت که این افراد می توانند بر روی مریخ سفر کنند یا خیر ولی از کاوشگرهایی برای تحقیق بر روی این سیاره استفاده خواهد شد .

 

۱۲) آیا ممکن است این افراد از این سفر خسته شوند ؟

امکان این وجود دارد که مسافران بعد گذشت مدتی از این سفر خسته شوند و با مشکلات روحی برخورد کنند .

برای همین است که قبل از سفر آزمایش هایی را از این افراد در تمامی زمینه ها می گیرند . اگر مسافری دچار این مشکل شود روانشناسانی هستند که به او کمک کنند و در این پروژه اقداماتی برای مقابله با این اتفاق در نظر گرفته شده است .

۱۳) هدف از این سفر چیست ؟

هدف کشف ناشناخته ها و پیشرفت در سفرهای فضایی برای کشف حیات و دیگر سیاره ها می تواند باشد . افرادی که به این سفر می روند اولین انسان هایی هستند که به مریخ رفته اند .

این سفر قدمی است برای رسیدن به هدف های بزرگتر .

 

۱۴) این سفر چه مدت طول می کشد ؟

برای جواب به این سوال بهتر است بگوییم همانطور که گفته شد بازگشت این افراد مشخص نیست . تحقیق بر روی سیاره ی مریخ بسیار طول خواهد کشید و شاید هزاران سال بعد هنوز نتوان گفت که این ساره را به خوبی می شناسیم .

این پروژه و سفر بسیار طولانی مدت خواهد بود .

 

۱۵) آیا مسافران بعد از پایان ماموریت می توانند برگردند ؟

این سوال بسیار مهم است و در جواب باید بگوییم هنوز برنامه ای برای بازگرداندن این افراد به زمین وجود ندارد ولی شاید در آینده تغییراتی صورت بگیرد .

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا