آگاهی از استراتژی محتوا برای وب
اگر شما تصور میکنید که استراتژی محتوا و بازاریابی محتوایی به یک مفهم هستند همانند بسیاری از افراد جامعه کاملا در اشتباه هستید. بهتر است پیش از پرداختن به مراحل تولید محتوا برای وب، استراتژی محتوای را برای شما تعریف کنیم و تفاوتهای آن را با بازاریابی محتوایی بیان. دانستن این مفاهیم پیش از شروع طراحی سایت و انجام کارهای سئو بر روی سایت الزامی میباشد پس بهتر است با ما همراه باشید تا شما نیز به این مفاهیم آشنا شوید.
اگر بخواهیم استراتژی محتوا را به صورت خلاصه برای شما تعریف کنیم باید بگوییم که: استراتژی محتوا نحوه شکلگیری درون محتوا و بیرون آن را به شما نشان میدهد همچنین در کنار آن مدیریت آن را نیز بیان میکند. پس میشود گفت که استراتژی محتوا همهی جنبههای تولید محتوا برای وب را پوشش میدهد. تفاوت آن با بازاریابی محتوایی را نیز میتوان اینگونه بیان کرد، بازاریابی محتوایی بیشتر بر روی تاکتیکها و نحوه اجرا تمرکز دارد و شما را به سمت تولید محتوای مناسب برای بازاریابی هدایت میکند.
مراحل اولیه تولید محتوا برای وب
این مراحل پیش از شروع تولید محتوا نیاز هستند و باید به درستی و با دقت انجام شوند.
برای خود چشم انداز تایین کنید:
شما باید قبل از اینکه کار خود را آغاز کنید به برخی سوالات بتوانید پاسخ دهید سوالاتی مانند: چه کار می کنیم؟ و یا چرا این کار را تکرار می کنیم؟ با پبدا کردن پاسخ این سوالات استراتژی کاری شما مشخص خواهد شد. نتیجه پاسخ دادن به این سوالات بوجود آمدن چشم انداز برای بازاریابی اینترنتی و آنلاین کار شما است و باعث میشود شما بتوانید برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد کنید. این مرحله از استراتژی محتوا برای وب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با دقت کامل انجام شده و حساسیت بالا در آن به کار برده شود.
مخاطبان خود را شناسایی کنید:
دومین مرحله از مراحل تولید محتوا برای وب این مهم است که پی ببرید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. دلیل این کار این است که شما بدانید به چه زبانی و به چه شکلی با باید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. شناسایی مخاطبان از اصلهای مهم در تولید محتوا برای وب است (هرچه اطلاعات بیشتری از مخاطبان داشته باشید، راحتتر می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید) نتیجه آن هم تبدیل کاربر به مشتری و خرید محصول یا خدمات است.
محتواهای موجود را بررسی کنید:
بررسی محتواهای موجود در وب از مهمترین اصلهای تولید محتوا برای وب میباشد. در ابتدا باید شما محتواهای موجود در حوزهی کاری خود را شناسایی کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهید. اصول کامل بررسی محتوا را در زیر بخوانید:
- چه محتواهایی در وب وجود دارد: بدانید که رقبای شما چه طلاعاتی را در اختیار مشتریان خود قرار دادهاند و بیشتر درباره چه موضوعاتی تولید محتوا کردهاند. با این کار علایق مخاطبانتان را نیز خواهید فهمید.
- سازماندهی محتواهای خودتان: پیش از اینکه شروع به تولید محتوا کنید برای خود چارچوب و باید و نبایدهایی را مشخص کنید.
۱- تایین کنید در چه موضوعاتی باید تولید محتوا کنید و چه مطالبی را پوشش خواهید داد.
۲- طول محتواهای خود را مشخص کنید: تایین کنید که مطالب شما کوتاه اما مفید خواهد بود یا نه طولانی بوده به موضوعات به صورت ریز میپردازید.
۳- با چه زبانی با مخاطبان خود میخواهید به صحبت بپردازید، آیا لحن شما کاری و کتابی خواهد بود یا دوستانه و صمیمی؟
۴- باید ارتباطاتی که بین مطالب وجود دارد را نیز بدانید. اینکه مطالب به هم مرتبط خواهند بود و در یک راستا هستند یا خیر؟
۵- زمان مشخصی برای آپدیت محتواهای تولید شده خود مشخص کنید چون محتواهای قدیمی ممکن است برای کاربران مفید نباشد و بیشتر تاثیر منفی بر روی آنها بگذارد. بروزرسانی محتواها در استراتژی محتوا برای وب بسیار اهمیت دارد. - برای خود معیار موفقت تایین کنید: به این معنی که چه میزان بازدید از مطالب نشان میدهد که آن مطلب موفق شده است و چه میزان مشارکت کاربران نشانگر مفید بودن مطلب است. تعداد اشتراک گذاری مطلب توسط کاربران را نیز میتوانید یکی از معیارهای خود قرار دهید.
- تحلیل داده: از انتشار محتواهایی که با موضوع سایت شما همسو نیست باید خود داری کنید و فقط در حوزهای که فعالیت میکنید اقدام به تولید محتوا کنید.
توجه کنید که تمامی این گفتهها بهتر است قبل از شروع کار سئو بر روی سایت انجام شود. متاوب به عنوان یکی از برترین شرکتهای فعال در این حوزه شما را در انجام این کار یاری خواهد کرد تا هم سایتی کاربر پسند داشته باشید و هم بتوانید کاربران و مشتریان مورد نیاز خود را پیدا کرده و آنها را تبدیل به کاربر و یا مشتری دائمی خود کنید.
Source : https://goo.gl/4Ymu44