ادوین آلدرین Reviewed by Momizat on . ادوین آلدرین در ژوئیه 1930 در منچستر، در ایالات نیوجرسی ایالات متحده آمریکا متولد می شود. ادوین آلدرین دومین نفری بود که تا این تاریخ قدم بر ماه می گذاشت. عصر ی ادوین آلدرین در ژوئیه 1930 در منچستر، در ایالات نیوجرسی ایالات متحده آمریکا متولد می شود. ادوین آلدرین دومین نفری بود که تا این تاریخ قدم بر ماه می گذاشت. عصر ی Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » دانشمندان علم نجوم » ادوین آلدرین

ادوین آلدرین

ادوین آلدرین در ژوئیه ۱۹۳۰ در منچستر، در ایالات نیوجرسی ایالات متحده آمریکا متولد می شود.
ادوین آلدرین دومین نفری بود که تا این تاریخ قدم بر ماه می گذاشت. عصر یکشنبه بیستم ژوئیه ۱۹۶۹ مرکز کنترل هاوستون در ایالات تگزاس مشاهده کرد که نیل آرمسترانگ (ـ ۱۹۳۰)، سر نشین فضاپیمای آپولو ۱۱ قدم بر ماه می گذارد. (اولین نفری که تا کنون موفق به چنین کاری شده بود). ۱۹ دقیقه بعد، ادوین آلدرین نیز به وی ملحق می شود. دو فضا نورد مدت ۲۲ ساعت را در ماه سپری می کنند. ۵/۲ ساعت این مدت را صرف راهپیمایی بر روی سطح ماه می کنند. سرنشینان آپولو ۱۱ در تاریخ ۲۴ ژوئیه ۱۹۶۹ به زمین بر می گردند.

6cbe9146cff49d330196474dcc0aaf41
در سال۱۹۵۱ درجه اش را در آکادمی نظامی ایالات متحده آمریکا در «وسعت پوینت»، در ایالت نیویورک، کامل می کند، و به عنوان عضوی از نیروی هوایی ایالات متحده در ماموریتهای جنگی در کره شرکت می جوید. بعدها در آلمان به عنوان عضوی از (سی و ششمین شاخه جنگنده های تاکتیکی) پروازهایی را انجام می دهد.
در سال ۱۹۶۳ موسسه فن آوری ماساچوست، درجه دکترا را در مکانیک مداری به وی اعطاء می کند.واو را برای فراگیری اصول فضانوردی انتخاب می کنند.
در سال ۱۹۶۶ در ژوئن این سال، آلدرین به عنوان کمک خلبان برای پرواز فضایی جمینی۹ انتخاب می شود.
از ۱۱ تا ۱۵ نوامبر، آلدرین اولین پرواز فضایی خویش را به عنوان خلبان بر روی جمینی ۱۲ انجام می دهد. ۵۹ بار در زمین را می چرخد و پس از خارج شدن از سفینه به مدت ۵ ساعت و ۳۷ دقیقه در فضا راهپیمایی می کند. در آن زمان، این یک رکورد جهانی محسوب می شد.
در دسامبر سال ۱۹۶۸، آلدرین به عنوان کمک خلبان سفینه فرماندهی آپولو ۸که اولین پرواز آزمایشی خود را به ماه انجام می داد، انتخاب می شود.
در شانزدهم ژوئیه سال ۱۹۶۹ این سال، ادوین آلدرین، نیل آرمسترانگ (ـ ۱۹۳۰) و مایکل کالینز (ـ ۱۹۳۰) سفر تاریخی خود را به ماه بر روی آپولو ۱۱ آغاز می کنند. چهار روز بعد آلدرین و آرمسترانگ، کالینز را در حال گردش بدور ماه ترک کرده، و خاک نشین «ایگل» را در میان دریای «ترنکوئیلیتی (آرامش)» فرود می آرودند. آرمسترانگ اولین نفری است که قدم بر ماه می گذارد. ۱۹ دقیقه بعد نیز آلدرین به او ملحق می شود. بعد از جمع آوری ۲۲ کیلوگرم از نمونه های خاکی از سطح ماه در تاریخ ۲۴ ژوئیه به زمین باز می گردند.
در ژوئیه سال۱۹۷۱، آلدرین از سازمان ناسا بازنشت می شود. بعد از بازنشستگی، فرماندهی دانشکده خلبانی تحقیقات هوافضا در پایگاه نیروی هوایی «ادواردز» در ایالات کالیفرنیا را به عهده می گیرد.
و در یکم مارس سال بعد از نیروی هوایی کناره گیری می کند و به عنوان مشاور در شرکت «کامپریهنسیوکیر» در «نیوپورت بیچ» در ایالات کالیفرنیا مشغول به کار می شود.
دردهه ۱۹۸۰ آلدرین به عنوان استاد فضانوردی در دانشگاه داکوتای شمالی رسید.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا