دنباله‌دار پن‌استارز را در حالت مقارنه با ستاره پولوکس رصد کنید Reviewed by Momizat on . هواى اين روزهاى فصل تابستان مناسب برای مشاهده و لذت بردن از زیبایی‌های آسمان است.می توانید دنباله‌دار پن‌استارز را در حالت مقارنه با ستاره پولوکس رصد کنید.دوشنب هواى اين روزهاى فصل تابستان مناسب برای مشاهده و لذت بردن از زیبایی‌های آسمان است.می توانید دنباله‌دار پن‌استارز را در حالت مقارنه با ستاره پولوکس رصد کنید.دوشنب Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » دنباله‌دار پن‌استارز را در حالت مقارنه با ستاره پولوکس رصد کنید

دنباله‌دار پن‌استارز را در حالت مقارنه با ستاره پولوکس رصد کنید

دنباله‌دار پن‌استارز را در حالت مقارنه با ستاره پولوکس رصد کنید

هواى این روزهاى فصل تابستان مناسب برای مشاهده و لذت بردن از زیبایی‌های آسمان است.می توانید دنباله‌دار پن‌استارز را در حالت مقارنه با ستاره پولوکس رصد کنید.دوشنبه پانزده امرداد شاهد مقارنه دنباله‌دار پن-استارز (C/2017 S3) و ستاره پولوکس (بتا-جوزا) هستیم.

دنباله دار جرمی یخی است که از غبار و گاز ایجاد شده. این اجرام با توجه به دوره تناوب مدارى خود هرچند وقت یکبار در آسمان مشاهده می‌شوند. هر دنباله‌دار از بخش‌هایی شامل هسته، گیسو و دم تشکیل شده است. اکثر دنباله‌دارها به گونه ای کم نور هستند که ممکن است با چشم غیرمسلح به سادگى دیده نشوند.

ستاره پولوکس ستاره پرنور صورت فلکی جوزا یا دو پیکر است و قرار گرفتن دنباله‌دار موردنظر در فاصله ٠/٧ درجه از این ستاره، به رصدگر در تشخیص و یافتن این جرم زیبا کمک بسیاری می‌کند. در این شرایط، در نزدیکی صبحگاه پن-استارز با قدر ۶/۴ به کمک ابزار نجومی قابل مشاهده است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا