آسمان در این هفته‌، ۱ تا ۸ امرداد Reviewed by Momizat on .  در این هوای گرم تابستانی که در پیش داریم، رویدادهای نجومی بی‌نظیری در حال رخ دادن هستند. از مقابله‌ مریخ گرفته تا طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن حاضر! اولین رویداد  در این هوای گرم تابستانی که در پیش داریم، رویدادهای نجومی بی‌نظیری در حال رخ دادن هستند. از مقابله‌ مریخ گرفته تا طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن حاضر! اولین رویداد Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته‌، ۱ تا ۸ امرداد

آسمان در این هفته‌، ۱ تا ۸ امرداد

آسمان در این هفته‌، 1 تا 8 امرداد

 در این هوای گرم تابستانی که در پیش داریم، رویدادهای نجومی بی‌نظیری در حال رخ دادن هستند. از مقابله‌ مریخ گرفته تا طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن حاضر!

اولین رویداد این هفته، قرارگیری زمین میان خورشید و سیاره‌ مریخ است. در این محدوده زمانی مریخ بیشترین درخشندگی را در آسمان دارد. این اتفاق در صبح روز جمعه ۵ امرداد ساعت ۰۹:۴۵ اتفاق می‌افتد. فاصله‌ مریخ در این لحظه در حدود ۵۸ میلیون کیلومتر از زمین است!

جذاب‌ترین اتفاق این هفته، ماه‌گرفتگی کاملی است که در تمام نقاط ایران حتی در مرکز شهرها می‌توان آن را دید. این ماه‌گرفتگی، طولانی ترین ماه‌گرفتگی قرن است و به مدت ۱۰۳ دقیقه کل سطح ماه در سایه سیاره زمین قرار می‌گیرد؛ در این حین، تصویری بی‌نظیر از آسمان پرستاره دیده می‌شود که در شرایط بدون آلودگی نوری همراهی کهکشان راه شیری را هم شاهد خواهیم بود.

شروع این ماه‌گرفتگی از ساعت ۲۱:۴۵ روز جمعه ۵ امرداد است و تا حدودا ساعت ۴ بامداد شنبه ۶ امرداد ادامه دارد. اوج این ماه‌گرفتگی با درصد پوشیدگی ۱۰۰ درصدی سطح ماه، ساعت ۰۰:۵۲:۲۳ است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا