بررسی هوش مصنوعی، درمان سرطان و روش باغبانی در آسمان‌ها Reviewed by Momizat on . فضاپیمای دراگون برای پانزدهمین بار راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. این فضاپیما برای تجدید منابع غذایی و تحویل ابزارآلاتی برای آزمایش‌های علمی روز جمعه ۸ تیر/۲ فضاپیمای دراگون برای پانزدهمین بار راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. این فضاپیما برای تجدید منابع غذایی و تحویل ابزارآلاتی برای آزمایش‌های علمی روز جمعه ۸ تیر/۲ Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » بررسی هوش مصنوعی، درمان سرطان و روش باغبانی در آسمان‌ها

بررسی هوش مصنوعی، درمان سرطان و روش باغبانی در آسمان‌ها

بررسی هوش مصنوعی، درمان سرطان و روش باغبانی در آسمان‌ها

فضاپیمای دراگون برای پانزدهمین بار راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. این فضاپیما برای تجدید منابع غذایی و تحویل ابزارآلاتی برای آزمایش‌های علمی روز جمعه ۸ تیر/۲۹ ژوئن با موشک فالکن ۹ از فلوریدای امریکا به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. هدف از ارسال این ابزارهای علمی بررسی روش‌های آب‌رسانی به گیاهان، بهره‌برداری از هوش مصنوعی، تولید دارو و گسترش درمان‌های پزشکی و همچنین تشکیل برخی ساختارهای غیرآلی در شرایط بی‌وزنی و ریزگرانش است.

در این محموله ربات سایمون (CIMON)، از طرف سازمان فضایی اروپا، برای بررسی کاربرد هوش مصنوعی در کاهش استرس و فشار کاری فضانوردان ارسال شده است. این ربات نقش دستیار و همدم را برای ساکنان ایستگاه فضایی ایفا خواهد کرد. همچنین حسگرهایی برای سنجش و پایش دمای گیاهان طراحی و به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شده است. پژوهشگران با استفاده از این سامانه، میزان آب مصرفی گیاهان و پاسخگویی آن‌ها به محرک‌ها را در فضا بررسی خواهند کرد.

برای دیگر آزمایش‌های طراحی شده، از جمله درخصوص تأثیرگذاری ریزگرانش بر جانداران میکروسکوپی یا میکروب‌های معده و روده، برای پژوهش در زمینۀ درمان سرطان‌ و همین طور برای بررسی ساختارهای شیمیایی جذاب و شگفت‌انگیزی که در برهم‌کنش محلول نمک فلزات با سیلیکات، کربنات یا سایر یون‌ها رشد می‌کنند لوازم و مواد ضروری به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شدند.

این ابزارآلات علمی در ایستگاه فضایی بین‌المللی در کنار لوازم صدها آزمایش علمی دیگر قرار خواهند گرفت که در حال حاضر در این اقامتگاه فضایی برای پژوهش‌های گوناگون استفاده می‌شوند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا