آسمان در این هفته، ۲۲ تا ۲۸ خرداد Reviewed by Momizat on . با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان، به سبب کاهش فاز ماه، آسمانی تاریک‌تر برای رصد پدیده‌های زیبای نجومی در انتظار ماست. صبحگاه 23 خرداد، ساكنان نيمه‌ جنوبی با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان، به سبب کاهش فاز ماه، آسمانی تاریک‌تر برای رصد پدیده‌های زیبای نجومی در انتظار ماست. صبحگاه 23 خرداد، ساكنان نيمه‌ جنوبی Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۲۲ تا ۲۸ خرداد

آسمان در این هفته، ۲۲ تا ۲۸ خرداد

آسمان در این هفته، 22 تا 28 خرداد

با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان، به سبب کاهش فاز ماه، آسمانی تاریک‌تر برای رصد پدیده‌های زیبای نجومی در انتظار ماست.

صبحگاه ۲۳ خرداد، ساکنان نیمه‌ جنوبی ایران می‌توانند با چشم غیرمسلح هلال پایانی ماه رمضان را پیش از طلوع خورشید در ساعت ۵:۴۳ رصد کنند. این در حالی است که ساکنان نیمه شمالی ایران فقط با استفاده از ابزارهای رصدی قادر به رویت هلال خواهند بود.

فردای آن ‌روز، هلال آغازین ماه شوال پس از غروب خورشید حوالی ساعت ۲۰:۴۲  در نیمه جنوبی ایران با چشم غیرمسلح و در نیمه شمالی با اپتیک قابل رویت است.

شامگاه ۲۶ خرداد مقارنه‌ زیبای هلال ماه و سیاره‌ زهره را شاهد خواهیم بود. ویژگی زیبای این سیاره داشتن اهله است و در این زمان اگر با ابزاری مانند دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد شود، بیش از ۷۰ درصد از قرصش  از دید ناظران زمینی دیده می‌شود. برای مشاهده مقارنه تا پیش از غروب ماه فرصت دارید و حوالی ساعت ۲۰:۴۵ زمان مناسب‌تری‌ است.

همچنین  با تاریک‌تر شدن آسمان در همین شب می‌توانید شاهد اجتماع زیبای هلال ماه و زهره و خوشه کندوی عسل باشید. این خوشه باز ۴۴امین جرم فهرست مسیه است و درصورت فلکی خرچنگ قرار دارد و برای مشاهده آن در این زمان به تلسکوپی کوچک نیاز خواهید داشت.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا