دانشمندان تصویری سه‌بعدی از ابری میان ستاره‎ای به دست آوردند Reviewed by Momizat on . ابرهای میان ستاره‎ای مانند ناقوس در حال ارتعاش هستند و شاید الگوی فرکانسی که برجای می‎گذارند کلید پاسخ این سؤال قدیمی باشد: چه عاملی تعیین کنندۀ تعداد و نوع ستا ابرهای میان ستاره‎ای مانند ناقوس در حال ارتعاش هستند و شاید الگوی فرکانسی که برجای می‎گذارند کلید پاسخ این سؤال قدیمی باشد: چه عاملی تعیین کنندۀ تعداد و نوع ستا Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » دانشمندان تصویری سه‌بعدی از ابری میان ستاره‎ای به دست آوردند

دانشمندان تصویری سه‌بعدی از ابری میان ستاره‎ای به دست آوردند

دانشمندان تصویری سه‌بعدی از ابری میان ستاره‎ای به دست آوردند

ابرهای میان ستاره‎ای مانند ناقوس در حال ارتعاش هستند و شاید الگوی فرکانسی که برجای می‎گذارند کلید پاسخ این سؤال قدیمی باشد: چه عاملی تعیین کنندۀ تعداد و نوع ستاره‎هایی است که در کهکشان ما شکل می‎گیرند؟

از آنجایی که اجرام آسمانی را فقط به شکل دوبعدی می‎بینیم تهیۀ تصویری سه‌بعدی بسیار چالش‌برانگیز است. ستاره‎شناسان به کمک شکل خاص سحابی مگس -الگویی از خطوط باریک- موفق شده‎اند ساختار سه‌بعدی آن را بازسازی کنند. آنها نشان داده‌اند که این خطوط به علت امواج مغناطیسی سحابی شکل گرفته‎اند.

مدل به دست آمده به کمک تجزیه و تحلیل فرکانس این امواج نشان می‎دهد این سحابی، برخلاف گذشته که تصور می‎شد به شکل رشتۀ بلندی است، بیشتر شبیه به ورقه‌ای وسیع است. چگالی سحابی را با استفاده از این مدل سه‌بعدی می‎توان به دست آورد و با مشخص بودن هندسۀ آن، می‎تواند مدل مناسبی برای آزمودن مدل‏های نظری ابرهای میان ستاره‎ای باشد. شایان ذکر است، سحابی مگس در صورت فلکی مگس در آسمان نیمکرۀ جنوبی و پایین صورت فلکی صلیب جنوبی قرار دارد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا