دوربینی که ذوب شد، اما ناکام نماند! Reviewed by Momizat on . شاید شما هم در چند روز گذشته در فضای مجازی عکس دوربین بخت برگشته‌ای را دیده باشید که هنگام ثبت لحظه پرتاب موشک  فالکون 9 سوخت و ذوب شد. اما داستان این حادثه عجی شاید شما هم در چند روز گذشته در فضای مجازی عکس دوربین بخت برگشته‌ای را دیده باشید که هنگام ثبت لحظه پرتاب موشک  فالکون 9 سوخت و ذوب شد. اما داستان این حادثه عجی Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » دوربینی که ذوب شد، اما ناکام نماند!

دوربینی که ذوب شد، اما ناکام نماند!

دوربینی که ذوب شد، اما ناکام نماند!

شاید شما هم در چند روز گذشته در فضای مجازی عکس دوربین بخت برگشته‌ای را دیده باشید که هنگام ثبت لحظه پرتاب موشک  فالکون ۹ سوخت و ذوب شد. اما داستان این حادثه عجیب چه بود؟

ماجرا از این قرار است که روز اول خرداد عکاس قدیمی و موفق ناسا بیل اینگلز که از سال ۱۳۶۸/۱۹۸۹ به عکاسی از صحنه پرتاب موشک مشغول بوده است، شش دوربین‌ در نزدیکی محل پرتاب موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس کار گذاشت تا لحظه پرتاب آن را با کنترل از راه دور ثبت کند، اما وقتی پس از پرتاب برای جمع کردن دوربین‌هایش بازگشت، با یکی از آتش‌نشانان مستقر در محل پرتاب مواجه شد که بقایای دوربین کانن‌اش را به او تحویل داد. گویا آتش به پوشش گیاهی اطراف محل پرتاب سرایت کرده و به دوربین رسیده بود. البته دوربین وظیفه شناس نه فقط عملیات پرتاب، که رسیدن شعله‌های آتش را هم تا لحظه آخر ثبت کرده بود؛ این تصاویر در کارت حافظه دوربین سالم مانده بود و اینگلز توانست آن را از دوربین زغال شده‌اش بیرون بکشد.

این دوربین در فاصله ۴۰۲ متری از سکوی پرتاب قرار گرفته بود، و جالب آنکه هیچ یک از چهار دوربینی که بسیار نزدیک‌تر به سکوی پرتاب قرار داشتند و همچنین دوربین دیگری که در فاصله‌ای مشابه دوربین آتش گرفته گذاشته شده بود، صدمه‌ای ندیدند. به گفته اینگلز خطری که دوربین‌ها را هنگام پرتاب موشک تهدید می‌کند عمدتا پرتاب شدن اجسامی مثل سنگ و برخورد با آن‌هاست، هرچند در سه دهه گذشته هیچ یک از دوربین‌های او حین عکاسی از پرتاب موشک صدمه ندیده بود. اینگلز به زودی رهسپار قراقستان خواهد شد تا روز ۱۳ خرداد از بازگشت گروهی از فضانوردان از ایستگاه فضایی بین‌المللی عکاسی کند، و البته دوربین سوخته او هم راهی واشنگتن می‌شود تا در مقر مرکزی ناسا به نمایش گذاشته شود.

موشک فالکون ۹ که اول خرداد از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد، ماهواره گرانی سنجی دوقلوی GRACE-FOناسا و پنج ماهواره مخابراتی تجاری را با خود به فضا برد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا