تصویر جدید هابل از کهکشانی فعال و عدسی شکل Reviewed by Momizat on . NGC 2655، این جرم زیبای ابرمانند در تصویر جدید هابل، ممکن است خیلی شبیه به کهکشان‌ها نباشد، چرا که مانند کهکشان‌های مارپیچی بازوهای مشخص یا مثل کهکشان‌های بیضوی NGC 2655، این جرم زیبای ابرمانند در تصویر جدید هابل، ممکن است خیلی شبیه به کهکشان‌ها نباشد، چرا که مانند کهکشان‌های مارپیچی بازوهای مشخص یا مثل کهکشان‌های بیضوی Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » تصویر جدید هابل از کهکشانی فعال و عدسی شکل

تصویر جدید هابل از کهکشانی فعال و عدسی شکل

تصویر جدید هابل از کهکشانی فعال و عدسی شکل

NGC 2655، این جرم زیبای ابرمانند در تصویر جدید هابل، ممکن است خیلی شبیه به کهکشان‌ها نباشد، چرا که مانند کهکشان‌های مارپیچی بازوهای مشخص یا مثل کهکشان‌های بیضوی برآمدگی مرکزی سرخ رنگی ندارد. کهکشان‌هایی مانند NGC 2655 در رده کهکشان‌های عدسی شکل تقسیم بندی می‌شوند.

کهکشان‌های عدسی شکل جایی میان انواع مارپیچی و بیضوی قرار دارند؛ آن‌ها همانند کهکشان‌های مارپیچی صفحه دارند، اما دیگر تعداد زیادی ستاره‌ جدید تشکیل نمی‌دهند و در نتیجه مانند کهکشان‌های بیضوی فقط جمعیت‌های ستاره‌ای پیردر آن‌ها موجود است.

هسته NGC 2655 بسیار درخشان است و در نتیجه به عنوان یک کهکشان سیفرت هم طبقه‌بندی می‌شود که نوعی کهکشان فعال دارای طیفی با خطوط نشری قوی و ویژه است. تصور می‌شود که این درخشندگی با کشیده شدن ماده به قرص برافزایشی سیاه‌چاله‌ای غول آسا در مرکز کهکشان تولید می‌شود. از سوی دیگر، ساختار بخش بیرونی صفحه NGC 2655 آرام‌تر به نظر می‌رسد، اما شکل عجیب و غریبی دارد. دینامیک پیچیده گاز در این کهکشان نشان می‌دهد که ممکن است گذشته‌ای متلاطم داشته بوده باشد، از جمله ادغام و برهم‌کنش با کهکشان‌های دیگر.

کهکشان NGC 2655 در فاصله حدود ۸۰ میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی زرافه واقع است. صورت فلکی زرافه شامل بسیاری از اجرام غیرستاره‌ای جالب دیگری همچون خوشه باز NGC 1502، مجموعه ستاره‌ای آبشار کمبل و کهکشان به شدت ستاره‌زای NGC 2146 است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا