آسمان در این هفته، ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت Reviewed by Momizat on . شرایط جوی ناآرام این روزهای اردیبهشت، مجالی برای شب‌های رصدی بدون ابر باقی نمی‌گذارد! البته احتمالا در هفته آینده شب‌هایی با شرایط جوی پایدار، حداقل در برخی از شرایط جوی ناآرام این روزهای اردیبهشت، مجالی برای شب‌های رصدی بدون ابر باقی نمی‌گذارد! البته احتمالا در هفته آینده شب‌هایی با شرایط جوی پایدار، حداقل در برخی از Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت

آسمان در این هفته، ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت

آسمان در این هفته، 24 تا 31 اردیبهشت

شرایط جوی ناآرام این روزهای اردیبهشت، مجالی برای شب‌های رصدی بدون ابر باقی نمی‌گذارد! البته احتمالا در هفته آینده شب‌هایی با شرایط جوی پایدار، حداقل در برخی از ساعات شب، فرصت خوبی برای کاوش اجرام ژرف آسمان و پدیده‌های رصدی خواهد بود.

حوالی ساعت ۲۰:۲۶ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، هلال آغاز ماه رمضان را در افق غربی بدون نیاز به تلسکوپ و یا دوربین دوچشمی خواهید دید. این هلال اندکی پس از غروب خورشید، غروب خواهد کرد.

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت نیز فرصت مناسبی برای رصد یکی از زیباترین مقارنه‌های بهار است. مقارنه سیاره زهره و خوشه ستاره‌ایM35  که برای رصد آن نیاز به تلسکوپ یا دوربین دوچشمی خواهید داشت. دراین مقارنه جدایی زاویه‌ای ظاهری این دو جرم حدودا ۰.۸ درجه خواهد بود. برای رصد این پدیده هم مدت اندکی پس از غروب خورشید فرصت دارید.

اندکی از مقابله سیاره مشتری گذشته است؛ وضعیتی که در آن مشتری بهترین موقعیت رصدی را از دید ناظران زمینی دارد. کافی است با استفاده از یک تلسکوپ و انتخاب بزرگنمایی مناسب به رصد جزئیات حیرت‌انگیز این جرم آسمانی زیبا بپردازید.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا