آسمان در این هفته، ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت Reviewed by Momizat on . شب‌های رصدی هفته پیش‌رو فرصت مناسبی برای رصد سیاره‌های منظومه شمسی است. زهره، مشتری، زحل و مریخ سیاره‌هایی هستند که این شب‌ها با چشمان غیرمسلح هم قابل رویت‌اند. شب‌های رصدی هفته پیش‌رو فرصت مناسبی برای رصد سیاره‌های منظومه شمسی است. زهره، مشتری، زحل و مریخ سیاره‌هایی هستند که این شب‌ها با چشمان غیرمسلح هم قابل رویت‌اند. Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت

آسمان در این هفته، ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت

آسمان در این هفته، 11 تا 17 اردیبهشت

شب‌های رصدی هفته پیش‌رو فرصت مناسبی برای رصد سیاره‌های منظومه شمسی است. زهره، مشتری، زحل و مریخ سیاره‌هایی هستند که این شب‌ها با چشمان غیرمسلح هم قابل رویت‌اند. کافی است تلسکوپتان را در بزرگنمایی مناسب به سوی آن‌ها نشانه بروید تا بتواند در زیبایی‌شان غرق شوید!

برای یافتن زحل با چشمان غیرمسلح، اگر نخواهیم از اپلیکیشن‌های آسمان‌نما استفاده کنیم، شامگاه شنبه ۱۵ اردیبهشت فرصت مناسبی است. ساعت ۰۰:۱۲ بامداد شنبه، شاهد مقارنه ماه و زحل خواهیم بود. مقارنه‌ای که در آن زحل تقریبا ۱.۲ درجه از ماه فاصله خواهد داشت و از دید ناظران زمینی همانند یک ستاره درخشان در کنار ماه به چشم می‌خورد.

زهره کماکان پس از غروب خورشید در افق غربی همانند یک ستاره درخشان توجه همگان را به خود جلب می‌کند؛ الهه زیبایی اساطیر یونان که اگر با تلسکوپ آن را رصد کنید متوجه خواهید شد که قرص کامل آن از دید ناظران زمینی قابل مشاهده نیست و در زمان های مختلف، می‌توان اهله آن را مشاهده کرد. این شب‌ها حدودا ۸۹ درصد قرص کامل سیاره از پشت تلسکوپ قابل رویت است.

رصد بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی با استفاده از ابزار رصدی مناسب و در شرایط پایدار جوی، تجربه بی‌نظیری را برای شما رقم خواهد زد، به‌خصوص اگر حرکت قمرها به دور سیاره را در شب‌های پیش‌ رو پیگیری کنید. برای این کار و تشخیص صحیح هریک از قمرهای گالیله‌ای مشتری می‌توانید از اپلیکیشن Moons of Jupiter استفاده کنید. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده است و کافی است موقعیت نقاط نورانی و کوچک اطرف قرص مشتری را با داده‌های موجود در اپلیکیشن تطبیق دهید.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا