آسمان در این هفته، ۴ تا ۱۰ اردیبهشت Reviewed by Momizat on . شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم...با ما همراه باشید این هفته شرایط جوی برای رصد کردن کمی نامساعد است اما این را به‌خاطر داشته باشید که همیشه بعد از شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم...با ما همراه باشید این هفته شرایط جوی برای رصد کردن کمی نامساعد است اما این را به‌خاطر داشته باشید که همیشه بعد از Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۴ تا ۱۰ اردیبهشت

آسمان در این هفته، ۴ تا ۱۰ اردیبهشت

آسمان در این هفته، 4 تا 10 اردیبهشت

شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم…با ما همراه باشید

این هفته شرایط جوی برای رصد کردن کمی نامساعد است اما این را به‌خاطر داشته باشید که همیشه بعد از پایان باران آسمان صاف و بدون غبار است و شرایط خوبی برای رصد آسمان و اجرام زیبای آن مهیا است.

چهارم اردیبهشت شاهد مقارنه سیاره زهره و خوشه ستاره‌ای پروین هستیم. خوشه پروین به نام هفت خواهران و ثریا نیز خوانده می‌شود. این خوشه ستاره‌ای جوان، ۴۵ امین جرم فهرست مسیه است. هفت ستاره آن به سادگی با چشم غیرمسلح قابل رویت‌اند . این مقارنه کمی بعد از غروب خورشید در سمت غرب آسمان دیده خواهد شد.

۵ اردیبهشت مقارنه بسیار نزدیک ماه و قلب‌الاسد را خواهیم داشت. فاصله آن‌ها به ۰.۵ درجه قوس خواهد رسید. در ساعت یک نیمه شب در جهت غرب می‌توانید نقطه‌ای نورانی را سمت چپ ماه بیابید که همان قلب‌الاسد یا ستاره آلفای صورت فلکی اسد است.

در دهمین روز از ماه اردیبهشت شاهد مقارنه ماه کامل با سیاره مشتری خواهیم بود. این مقارنه را می‌توانید در اواسط شب در قسمت جنوب شرقی آسمان نظاره‌گر باشید. فاصله آن‌ها حدود سه درجه قوس خواهد بود.

در همین روز عطارد در بیشترین کشیدگی غربی قرار دارد؛ این حالت بهترین زمان برای رصد این سیاره گریزپاست.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا