سری دوم کاتالوگ تلسکوپ فضایی گایا ۵ اردیبهشت منتشر می‌شود Reviewed by Momizat on . سری دوم داده‌های تلسکوپ گایا قرار است ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷/ ۲۵ آوریل ۲۰۱۸ منتشر شود و جزئیات بیشتری از اجرام در اختیار منجمان قرار دهد. داده‌های جمع‌آوری شدۀ تلسکوپ سری دوم داده‌های تلسکوپ گایا قرار است ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷/ ۲۵ آوریل ۲۰۱۸ منتشر شود و جزئیات بیشتری از اجرام در اختیار منجمان قرار دهد. داده‌های جمع‌آوری شدۀ تلسکوپ Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » سری دوم کاتالوگ تلسکوپ فضایی گایا ۵ اردیبهشت منتشر می‌شود

سری دوم کاتالوگ تلسکوپ فضایی گایا ۵ اردیبهشت منتشر می‌شود

سری دوم کاتالوگ تلسکوپ فضایی گایا ۵ اردیبهشت منتشر می‌شود

سری دوم داده‌های تلسکوپ گایا قرار است ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷/ ۲۵ آوریل ۲۰۱۸ منتشر شود و جزئیات بیشتری از اجرام در اختیار منجمان قرار دهد. داده‌های جمع‌آوری شدۀ تلسکوپ گایا در طول پنج سال به‌تدریج منتشر می‌شود و هر بار در انتشار داده‌هاDR)  سرواژۀ(DataRelease  جزئیات بیشتری از ویژگی اجرامِ هدف‌گذاری شده به دست می‌آید. انتشار داده‌ها برای نخستین‌بار (DR1) در ۲۴شهریور ۱۳۹۵/ ۱۴سپتامبر ۲۰۱۶صورت گرفت و از این طریق نقشه‌ای سه‌بعدی و دقیق از یک میلیاردستارۀ کهکشان راه شیری به دست آمد.

داده‌های سری جدید (DR2) در مدت ۲۲ ماه (۶۶۸ روز) جمع‌آوری شده‌ است؛ به همین علت، سری دوم به مراتب با جزئیات و دقت بالاتری نسبت به نخستین انتشار داده‌ها خواهد بود. شایان ذکر است، سری نخست داده‌ها در مدت ۱۴ ماه گردآوری شده بود. به‌این‌ترتیب، در سری دوم حرکت سه‌بعدی ستاره‌ها با دقت بالاتری اندازه‌گیری خواهد شد و قدرت تفکیک نیز افزایش خواهد یافت. این موضوع، به‌ صورت تخصصی، امکان بررسی اجرام موردنظرِ منجمان را با اطلاعات بیشتری فراهم خواهد کرد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا