آسمان در این هفته، ۱۴ تا ۲۰ فروردین Reviewed by Momizat on . در هفته پیش‌رو شاهد پدیده‌های زیبایی خواهیم بود که برای رصد بیشتر آن‌ها به یک ابزار رصدی نیاز خواهیم داشت. در شب‌های آغازین هفته، ماه با فاز بیش از 80 درصد مانع در هفته پیش‌رو شاهد پدیده‌های زیبایی خواهیم بود که برای رصد بیشتر آن‌ها به یک ابزار رصدی نیاز خواهیم داشت. در شب‌های آغازین هفته، ماه با فاز بیش از 80 درصد مانع Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۱۴ تا ۲۰ فروردین

آسمان در این هفته، ۱۴ تا ۲۰ فروردین

آسمان در این هفته، 14 تا 20 فروردین

در هفته پیش‌رو شاهد پدیده‌های زیبایی خواهیم بود که برای رصد بیشتر آن‌ها به یک ابزار رصدی نیاز خواهیم داشت.

در شب‌های آغازین هفته، ماه با فاز بیش از ۸۰ درصد مانعی بزرگ برای رصد اجرام ژرف آسمان بهار است، اما به مرور این فاز کاهش می‌یابد تا در شب‌های ۱۹ و ۲۰ فروردین بتوانیم به راحتی اجرام ژرف آسمان را جستجو کنیم.

به‌علاوه بهتر است بدانید در شب‌های آغازین بهار فرصت مناسبی برای رصد تعداد زیادی از کهکشان‌ها، در محدوده صور فلکی دب اکبر و تازی‌ها و گیسو و اسد و سنبله، خواهید داشت. برای رصد این اجرام به یک تلسکوپ یا یک دوربین دوچشمی نیاز است و هرچه از ابزار بزرگ‌تر و با کیفیت‌تری بهره ببرید می‌توانید تعداد بیشتری از این کهکشان‌ها را رصد کنید.

در ساعت ۲:۲۴ بامداد ۱۴ فروردین شاهد مقارنه ارباب حلقه‌ها و مریخ خواهیم بود. در این مقارنه سیاره زیبای زحل و مریخ همانند دو ستاره نسبتا درخشان در فاصله زاویه‌ای ظاهری ۱.۳ درجه از یکدیگر قرار خواهند گرفت. این منظره را با چشم غیرمسلح نیز می‌توانید رصد کنید؛ اما نمای این دوسیاره در کنار هم از پشت چشمی تلسکوپ بی‌نظیر است.

ساعت ۰۰:۵۱ بامداد ۱۵ فروردین اختفای ماه و ستاره گاما-میزان با قدر ظاهری ۳.۹ آغاز می‌شود و تا ساعت ۲:۱۱ ادامه خواهد یافت، رصد این پدیده برای علاقه‌مندان به رصد اختفاها فرصت مناسبی است تا دانش و مهارتشان را در این زمینه ارتقا دهند.

۱۸ فروردین نیز فرصت دیگری برای علاقه‌مندان به رصد اختفاها رقم می‌خورد، ساعت ۴:۳۱ اختفای بین ماه و مو-قوس آغاز می‌شود و تقریبا تا ساعت ۵:۴۸ ادامه می‌یابد.

۱۹ فروردین فرصت مناسبی است تا منظره‌ای بدیع از اجتماع ماه و مریخ و زحل را شاهد باشیم، منظره‌ای که فرصت بی‌نظیری برای عکاسان آسمان را فراهم می‌کند تا نمای این اجتماع را در کنار مناظر زمینی ثبت کنند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا