نام خود را به خورشید بفرستید Reviewed by Momizat on . ناسا از همه مردم برای ارسال نامشان به خورشید روی تراشه‌ای که همراه کاوشگر خورشیدی پارکر به فضا فرستاده می‌شود دعوت کرده است. به گزارش مجله نجوم به نقل از وبگاه ناسا از همه مردم برای ارسال نامشان به خورشید روی تراشه‌ای که همراه کاوشگر خورشیدی پارکر به فضا فرستاده می‌شود دعوت کرده است. به گزارش مجله نجوم به نقل از وبگاه Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » نام خود را به خورشید بفرستید

نام خود را به خورشید بفرستید

نام خود را به خورشید بفرستید

ناسا از همه مردم برای ارسال نامشان به خورشید روی تراشه‌ای که همراه کاوشگر خورشیدی پارکر به فضا فرستاده می‌شود دعوت کرده است.

به گزارش مجله نجوم به نقل از وبگاه ناسا، همه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://go.nasa.gov/HotTicket تا هفتم اردیبهشت ۱۳۹۷ بلیتی برای ارسال نام خود به مقصد خورشید تهیه کنند. کاوشگر خورشیدی پارکر قرار است تابستان امسال راهی فضا شود. این فضاپیما به‌افتخار اخترفیزیکدان امریکایی یوجین پارکر که بررسی‌های زیادی روی فیزیک خورشید انجام داد نام‌گذاری شده است. قرار است پارکر از هر فضاپیمای دیگری بیش‌تر به خورشید نزدیک شود و در نزدیک‌ترین نقطه مدارش به دور ستاره منظومه شمسی از فاصله شش میلیون کیلومتری آن عبور می‌کند. شناخت بهتر خورشید و بادهای خورشیدی هدف از ارسال این فضاپیماست که تقریبا به بزرگی یک خودروی کوچک است.

در فاصله‌ای که پارکر قرار است به خورشید نزدیک شود دما به ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. برای حفاظت تجهیزات فضاپیمای پارکر در چنین شرایط سختی، از یک سپر کربنی به ضخامت حدودا ۱۲ سانتی‌متر استفاده شده است.  این سپر کربنی بسیار پیشرفته به‌خوبی ابزار اندازه‌گیری فضاپیما را در برابر گرما حفاظت می‌کند به‌طوری‌که دمای آن‌ها از دمای اتاق بیش‌تر نخواهد شد. همچنین فضاپیمای پارکر سرعت بسیار بالایی خواهد داشت و در نزدیک‌ترین فاصله خود از خورشید به سرعت ۶۹۰ هزار کیلومتر در ساعت می‌رسد. این سرعت به حدی زیادی است که با آن می‌توان مسافت توکیو تا واشنگتن را در کمتر از یک دقیقه طی کرد.

ناسا پیش‌تر هم برای جلب‌توجه بیش‌تر عموم مردم به مأموریت‌های فضایی، نام افراد ثبت‌نام کننده را همراه برخی فضاپیماها مانند مریخ‌نشین‌ فونیکس (Phoenix به معنی ققنوس) و مریخ‌نورد کیوریاسیتی (Curiosity به معنی کنجکاوی) به فضا فرستاده است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا