ماراتن مسیه ۹۶ با تقدیر از برندگان رقابت به پایان رسید Reviewed by Momizat on . 24 و 25 اسفند ماراتن مسیه 96 در اکوکمپ کویری متین‌آباد برگزار شد و با معرفی برندگان به کار خود پایان داد. در مجموع گروه 115 نفره‌ای متشکل از داوران، منجمان آمات 24 و 25 اسفند ماراتن مسیه 96 در اکوکمپ کویری متین‌آباد برگزار شد و با معرفی برندگان به کار خود پایان داد. در مجموع گروه 115 نفره‌ای متشکل از داوران، منجمان آمات Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ماراتن مسیه ۹۶ با تقدیر از برندگان رقابت به پایان رسید

ماراتن مسیه ۹۶ با تقدیر از برندگان رقابت به پایان رسید

ماراتن مسیه 96 با تقدیر از برندگان رقابت به پایان رسید

۲۴ و ۲۵ اسفند ماراتن مسیه ۹۶ در اکوکمپ کویری متین‌آباد برگزار شد و با معرفی برندگان به کار خود پایان داد. در مجموع گروه ۱۱۵ نفره‌ای متشکل از داوران، منجمان آماتور و عکاسان از بیش از ۲۰ شهر کشور در ماراتن مسیه امسال شرکت کردند که رقابتی نفس‌گیر بر سر رصد ۱۸۰ جرم از فهرست‌های مسیه، NGC، کالیندر و … و همچنین عکاسی از آسمان بود.

با غروب آفتاب و نواخته شدن سوت آغاز ماراتن، شرکت‌کنندگان در بخش رقابت رصدی که تلسکوپ‌ها، دوربین‌های دوچشمی و بقیه ابزارهای رصدی خود را در محوطه برگزاری این رقابت مستقر کرده بودند، با شور و هیجان رصد اجرام تعیین شده را آغاز کردند. صدای همهمه رصدگران که شتابزده نام داوران خود را صدا می‌زدند تا جرم‌های رصد شده‌شان مورد تایید قرار بگیرد، در کنار تجمع افراد مقابل صفحه نمایشگری که امتیازهای کسب شده تا آن لحظه را نمایش می‌داد، فضای پرهیجان و خاصی را در محوطه رقابت رصدی ایجاد کرده بود. از سوی دیگر شرکت‌کنندگان در بخش رقابت عکاسی به همراه دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی‌شان راهی گوشه و کنار کمپ متین‌آباد و بیرون آن شده بودند تا مهارت خود را در ثبت تصاویر زیبا و حرفه‌ای از آُسمان پرستاره کویر به نمایش بگذارند.

صبحگاه ۲۵ اسفند پس از برگزاری جلسه مشورتی هیئت داوران این رقابت، مراسم اختتامیه ماراتن مسیه ۹۶ برگزار شد که در آن نتایج به دست آمده گروه‌های شرکت‌کننده در رقابت رصدی و عکاسی اعلام و جوایز نفرات برتر در بخش‌های مختلف ماراتن مسیه  به آنان اهدا شد. کیان باختری و مصطفی کویری از تهران با رصد ۱۸۰ جرم و کسب ۲۰۰ امتیاز کامل این رقابت، برنده تندیس طلا و لوح تقدیر ماراتن مسیه ایران و اشتراک مجله نجوم شدند. این گروه همچنین نشان «برنده سال ماراتن مسیه» را به امانت با خود با خانه برد تا در ماراتن مسیه سال ۹۷ به برنده سال آینده تحویل دهد. رتبه دوم ماراتن مسیه ۹۶ را علیرضا حیدری و راستین رسولی از تهران با رصد ۱۷۹ جرم از آن خود کردند. این گروه برنده تندیس نقره‌، لوح تقدیر و اشتراک مجله نجوم شدند. سارا سرشوق و فرزانه ابطحی از اصفهان نیز با رصد ۱۷۹ جرم، برنده تندیس برنز، لوح تقدیر و اشتراک مجله نجوم شدند. امیراحسان علیزاده حرفتی و سینا بلوکی از تهران با رصد ۱۷۶جرم توانستند لوح تقدیر، جایزه نقدی و اشتراک مجله نجوم را کسب کنند و در نهایت پریماه صفریان و امیرحسین ستوده فر از تهران با رصد ۱۷۴جرم  در رده پنجم قرار گرفتند و لوح تقدیر و اشتراک مجله نجوم به آنان تعلق گرفت. در رده رصد آسمان با دوربین دوچشمی نیز سمیرا کیان‌پور از اهواز با رصد ۱۵۳ جرم، برنده تندیس نقره ماراتن مسیه ایران و اشتراک مجله نجوم شد. همچنین امسال تندیس طلای رقابت عکاسی ماراتن مسیه به علیرضا رحیمی تعلق گرفت.

در ماراتن مسیه ۹۶ بخش جدیدی نیز به رقابت رصدی اضافه شده بود که «رکورد سرعتی» ماراتن نام داشت؛ رصدگرانی که موفق به رصد اجرام معینی در زودترین زمان ممکن می‌شدند می‌توانستند رکورد خود را در ماراتن به ثبت برسانند. علیرضا حیدری و راستین رسولی شرکت‌کنندگانی بودند که موفق به کسب عنوان در بخش رکورد سرعتی ماراتن شدند و از این دو رصدگر با اهدای تندیس برنز ماراتن مسیه تقدیر شد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا