آسمان در این هفته، ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین Reviewed by Momizat on . پدیده‌های رصدی واپسین روز سال 96 و هفته نخست سال 97، پدیده‌هایی جذاب و کم‌نظیر هستند که نباید فرصت رصد آ‌‌‌ن‌ها را از دست داد. در شب‌های مطبوع بهار، رصد آسمان ل پدیده‌های رصدی واپسین روز سال 96 و هفته نخست سال 97، پدیده‌هایی جذاب و کم‌نظیر هستند که نباید فرصت رصد آ‌‌‌ن‌ها را از دست داد. در شب‌های مطبوع بهار، رصد آسمان ل Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین

آسمان در این هفته، ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین

آسمان در این هفته، 29 اسفند تا 6 فروردین

پدیده‌های رصدی واپسین روز سال ۹۶ و هفته نخست سال ۹۷، پدیده‌هایی جذاب و کم‌نظیر هستند که نباید فرصت رصد آ‌‌‌ن‌ها را از دست داد. در شب‌های مطبوع بهار، رصد آسمان لذتی وصف‌ناپذیر دارد؛ پس برای رصد پدیده‌های رصدی هفته پیش رو آماده شوید.

سه‌شنبه ۲۹ اسفند، حوالی ساعت ۲:۳۶ شاهد مقارنه‌ای زیبا خواهیم بود. مقارنه مریخ و سحابی مرداب با جدایی زاویه‌ای ظاهری ۰.۹ درجه و مقارنه مریخ و خوشه باز ۲۱Mبا جدایی زاویه‌ای ظاهری یک درجه. برای رصد این مقارنه‌ها کافی است در ساعت یاد شده به جنوب شرق آسمان نگاه کنید نگاه کنید تا سیاره مریخ را با چشم غیرمسلح همانند یک ستاره سرخ ببینید، ستاره سرخی که چشمک نمی‌زند.

برای دیدن سحابی مرداب و خوشه  ۲۱M باید ازتلسکوپ یا دوربین دوچشمی استفاده کنید. لازم به ذکر است سحابی مرداب در یک آسمان نسبتا تاریک با چشم غیرمسلح همانند توده‌ای مه‌آلود قابل رویت است. این پدیده فرصت مناسبی برای عکاسان اعماق آسمان است تا بتوانند یک منظره بی‌نظیر از این سه جرم آسمانی را در یک قاب ثبت کنند.

آخرین پدیده نجومی سال ۱۳۹۶ قرار گرفتن مرکز قرص خورشید در نقطه اعتدال بهاری است، ساعت ۱۹:۴۵ روز ۲۹ اسفند خورشید در اعتدال بهاری قرار می‌گیرد. نقطه اعتدال بهاری، یکی از دو نقطه برخورد دایره‌البروج و استوای آسمان است. در اعتدال بهاری خورشید از دید ناظر زمینی از صفحه استوای سماوی می‌گذرد و حرکت خود را به سوی شمال آسمان ادامه می دهد.

 پدیده‌های رصدی سال ۹۷ با مقارنه زحل و خوشه کروی ۲۲M با جدایی زاویه‌ای ظاهری ۱.۶ درجه آغاز می‌شود. برای رصد این پدیده باید با یک ابزار رصدی مناسب زحل را در افق جنوب شرقی جست‌وجو کنید. در بزرگنمایی مناسب، زیبایی این مقارنه شما را مبهوت خواهد کرد.

جذابترین پدیده هفته پیش رو گذر همزمان سایه دو قمر یو و گانیمد از روی سیاره مشتری است. برای رصد این پدیده به یک تلسکوپ نیاز خواهید داشت و با انتخاب بزرگنمایی مناسب، مثلا ۴۸ برابر، میتوانید شاهد زیبایی وصف ناپذیر این پدیده باشید. عبور سایه‌ها از ساعت ۱:۴۶ یکشنبه ۵ فروردین شروع خواهد شد و تا ساعت ۳:۴۴ ادامه خواهد یافت.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا