بخش رکورد سرعتی ماراتن مسیه Reviewed by Momizat on . امسال در بخش رقابت در ماراتن مسیه 96، جدا از بخش سنتی رقابت که بر سر رصد فهرست اجرام مسیه و اجرام منتخب از فهرست‌های افزوده شده انجام می‌شود، بخش ویژه جدیدی با امسال در بخش رقابت در ماراتن مسیه 96، جدا از بخش سنتی رقابت که بر سر رصد فهرست اجرام مسیه و اجرام منتخب از فهرست‌های افزوده شده انجام می‌شود، بخش ویژه جدیدی با Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » بخش رکورد سرعتی ماراتن مسیه

بخش رکورد سرعتی ماراتن مسیه

بخش رکورد سرعتی ماراتن مسیه

امسال در بخش رقابت در ماراتن مسیه ۹۶، جدا از بخش سنتی رقابت که بر سر رصد فهرست اجرام مسیه و اجرام منتخب از فهرست‌های افزوده شده انجام می‌شود، بخش ویژه جدیدی با عنوان «رکورد سرعتی ماراتن مسیه» افزوده شده است.

به این ترتیب که برای اولین بار این بخش به صورت رصد ۱۰۰ جرم منتخب از فهرست مسیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن در طول شب انجام می‌شود و هدف آن رکوردگیری سرعت و دقت رصدگران است.

برنده این بخش رصدگری خواهد بود که بتواند ۱۰۰ جرم برگزیده و غیربحرانی از فهرست مسیه (تمام اجرام فهرست مسیه به جز M74، M77، M33،M15 ، M55، M75، M30، M2، M72 وM73) را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در طول شب برگزاری ماراتن مسیه رصد کرده و به ثبت داور برساند.

به این ترتیب رصدگرانی که به دلایل مختلف ممکن است در طول شب شانس رصد اجرام بحرانی در ابتدا و انتهای شب را از دست بدهند، در طول شب فرصت خواهند داشت که بخت خود را برای کسب مقام در بخش رکورد سرعتی ماراتن مسیه بیازمایند. هرچند بدیهی است برگزیدگان اصلی ماراتن در بخش سنتی رقابت، رصدگرانی خواهند بود که بیشترین امتیاز را از مجموع ۲۰۰ امتیاز حاصل از رصد ۱۸۰ جرم رقابت امسال کسب کنند.

نکته کلیدی برای کسب موفقیت در بخش رکورد سرعتی این است که رصدگران بلافاصله پس از رصد ۱۰۰ جرم منتخب، بدون فوت وقت، زمان ثبت صدمین جرم را به داور خود اطلاع دهند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا