شیوه داوری بخش رقابت رصدی ماراتن مسیه ۹۶ Reviewed by Momizat on . در بخش رقابت رصدی ماراتن مسیه 96، شرکت‌کنندگان برای رصد 180 جرم و کسب 200 امتیاز رقابت خواهند کرد! توزیع امتیازات به این گونه است که تعداد زیادی از اجرام یک امت در بخش رقابت رصدی ماراتن مسیه 96، شرکت‌کنندگان برای رصد 180 جرم و کسب 200 امتیاز رقابت خواهند کرد! توزیع امتیازات به این گونه است که تعداد زیادی از اجرام یک امت Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » شیوه داوری بخش رقابت رصدی ماراتن مسیه ۹۶

شیوه داوری بخش رقابت رصدی ماراتن مسیه ۹۶

در بخش رقابت رصدی ماراتن مسیه ۹۶، شرکت‌کنندگان برای رصد ۱۸۰ جرم و کسب ۲۰۰ امتیاز رقابت خواهند کرد!

توزیع امتیازات به این گونه است که تعداد زیادی از اجرام یک امتیاز دارند (طبق روال سابق رقابت ها) و برخی از اجرام موجود در لیست رقابت دو امتیاز. برای اجرام یک امتیازی روش امتیازی دهی به صورت صفر و یک است؛ به این معنی که اگر جرم مدنظر در میدان دید ابزار رصدگر دیده شد، یک امتیاز به او تعلق می‌گیرد و اگر جرم به هر دلیلی در میدان دید ابزار دیده نشد، تحت هیچ شرایطی امتیازی به رصدگر تعلق نمی‌گیرد.

اما برای اجرام دو امتیازی روال امتیازدهی متفاوت خواهد بود. امتیاز دهی برای این اجرام سه حالت دارد. صفر، یک و دو. حالت دو امتیازی برای موقعیتی است که جرم در میدان دید ابزار رویت شود و داور از اینکه رصدگر جرم را دقیقا تشخیص داده اطمینان حاصل کند. به‌علاوه یک امتیاز در شرایطی به رصدگر تعلق می‌گیرد که جرم را در میدان دید داشته باشد و بنابر دلایلی جرم مدنظر دیده نشود؛ یعنی شرایطی که رصدگر جای جرم را درست در میدان دید آورده باشد.

تمام شرکت‌کنندگان، در دو رده دوربین دوچشمی و تلسکوپ، در رصد اجرام مسیه و چندین جرم دیگر مشترک خواهند بود، اما ۲۰ جرم اختصاصی برای هریک از دو رده در نظر گرفته شده است. این موضوع به سبب تفاوت توانایی ابزارهای موجود در دو رده دوربین دوچشمی و تلسکوپ است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا