آسمان در این هفته، ۲۲ تا ۲۸ اسفند Reviewed by Momizat on . طبق روال هر هفته به مهمانی آسمان شب دعوت شده‌ایم و رویداد‌های رصدی این هفته را با هم مرور خواهیم کرد. در ابتدا با سیاره گریزپای عطارد شروع می‌کنیم،  این سیاره ر طبق روال هر هفته به مهمانی آسمان شب دعوت شده‌ایم و رویداد‌های رصدی این هفته را با هم مرور خواهیم کرد. در ابتدا با سیاره گریزپای عطارد شروع می‌کنیم،  این سیاره ر Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۲۲ تا ۲۸ اسفند

آسمان در این هفته، ۲۲ تا ۲۸ اسفند

آسمان در این هفته، 22 تا 28 اسفند

طبق روال هر هفته به مهمانی آسمان شب دعوت شده‌ایم و رویداد‌های رصدی این هفته را با هم مرور خواهیم کرد.

در ابتدا با سیاره گریزپای عطارد شروع می‌کنیم،  این سیاره را می‌توان برخی مواقع پس از غروب خورشید در سمت غرب آسمان و برخی دیگر پس از طلوع خورشید در سمت شرق آسمان مشاهده کرد.

در تاریخ ۲۴ اسفند شاهد بیشترین کشیدگی شرقی این سیاره در سمت غرب آسمان هستیم؛ به خاطر داشته باشید که بهترین زمان رصد سیاره عطارد در کشیدگی شرقی یا غربی آن است زیرا فقط در این دو زمان عطارد از خورشید بیشترین فاصله ظاهری را خواهد گرفت. سیاره گریزپای عطارد را می‌توان دقایقی پس از غروب خورشید روز پنجشنبه ۲۴ اسفند در سمت غرب آسمان و در ارتفاع حدودا ۱۵ درجه از افق مشاهده کرد. عطارد یا تیر همچون ستاره‌ای نسبتا کم نور در سمت غرب آسمان مشاهده می‌شود که می‌توانید برای یافتن آن از سیاره پر نور زهره که این سیاره زیبا نیز در همان حوالی است کمک بگیرید. اگر ابتدا سیاره زهره را یافتید کافی است کمی سمت بالا و راست آن را با دقت نگاه کنید، آنگاه سیاره عطارد را خواهید یافت.

رویت هلال ماه، یکی از فعالیت‌های نجومی است که اکثر رصدگران به آن علاقه خاصی دارند و شاید دلیل این علاقه را صرفا کسانی بدانند که حداقل یک بار هلال نازک و زیبا ماه را از پشت ابزار رصدی دیده باشند. در این هفته دو رویت هلال ماه را پیش رو خواهیم داشت که هر دو با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند؛ در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هلال آخر ماه جمادی الثانی ۱۴۳۹ هجری قمری در صبحگاه ۲۵ اسفند با چشم غیرمسلح، در سمت شرق آسمان و قبل از طلوع خورشید قابل مشاهده است.

 

هلال اول ماه رجب المرجب ۱۴۳۹ هجری قمری در شامگاه ۲۷ اسفند با چشم غیرمسلح، در سمت غرب آسمان و پس از غروب خورشید قابل مشاهده است. رصد با دوربین دوچشمی برای هر دو هلال پیشنهاد می‌شود.

 

رویداد بعدی این هفته مقارنه دو سیاره عطارد و زهره است که می‌توان آن را در شامگاه ۲۸ اسفند ماه پس از غروب خورشید در سمت غرب آسمان رصد کرد. این رویداد می‌تواند سوژه مناسبی برای عکس‌برداری با مناظر زمینی باشد.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا