آسمان در این هفته، ۸ تا ۱۴ اسفند Reviewed by Momizat on . این هفته با رویدادهای جذابی روبه‌رو هستیم و مانند همیشه آسمان ما را به ضیافتی شگفت انگیز دعوت می­‌کند. اگر شرایط جوی اجازه دهد هنوز هم می‌توانید از اجرام صورت‌ه این هفته با رویدادهای جذابی روبه‌رو هستیم و مانند همیشه آسمان ما را به ضیافتی شگفت انگیز دعوت می­‌کند. اگر شرایط جوی اجازه دهد هنوز هم می‌توانید از اجرام صورت‌ه Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۸ تا ۱۴ اسفند

آسمان در این هفته، ۸ تا ۱۴ اسفند

آسمان در این هفته، 8 تا 14 اسفند

این هفته با رویدادهای جذابی روبه‌رو هستیم و مانند همیشه آسمان ما را به ضیافتی شگفت انگیز دعوت می­‌کند. اگر شرایط جوی اجازه دهد هنوز هم می‌توانید از اجرام صورت‌های فلکی زمستانی بهره ببرید.

ماه در ۸ اسفند به فاصله ظاهری دو درجه‌ای از خوشه کندوی عسل یا M44 می‌رسد. این خوشه باز ستاره‌ای در صورت فلکی خرچنگ قرار دارد و از قدر چهار است. این خوشه قبلا آخور نامیده می‌شد و دو ستاره در اطراف آن را حمارین (الاغ‌ها) می‌گفتند. کندو را می‌توانید در آسمان‌های تاریک حتی با چشم غیرمسلح هم رصد کنید، اما در این شب به دلیل حضور ماه این کار کمی سخت است و به ابزار رصدی نیاز دارد. این مقارنه برای دوستانی که به عکاسی نجومی علاقه دارند، سوژه بسیار خوبی است.

قلب‌الاسد در ۱۰ اسفند میزبان تنها قمر آسمان می‌شود. قلب‌الاسد پرنورترین ستاره صورت فلکی اسد و از قدر یکم است. فاصله آن‌ها به ۲.۸ درجه می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم که رصد این رویداد را قبل از طلوع خورشید از دست ندهید.

سیارک وستا ۱۲ اسفند با خوشه ستاره‌ای کروی مسیه ۹ (M9) مقارنه دارد. سیارک وستا به دلیل اندازه بسیار بزرگ و سطح نورانی خود، به پرنورترین سیارک منظومه شمسی تبدیل شده است. این سیارک دومین سیارک بزرگ، بعد از سیارک سرس، در منظومه خورشیدی است. جایگاه آن مانند بیشتر سیارک‌ها در کمربند سیارکی، بین دو سیاره مریخ و مشتری، است. مسیه ۹ نیز در صورت فلکی مارافسای و از قدر هشت است و برای رصد آن نیاز به تلسکوپ داریم.

۱۳ اسفند نپتون، هشتمین و آخرین سیاره منظومه شمسی، در مقارنه قرار می‌گیرد که در این حالت خورشید بین زمین و نپتون واقع می‌شود و سیاره نپتون قابل رصد نخواهد بود.

در همین روز می‌توانید شاهد مقارنه زیبای دو سیاره عطارد و زهره نیز باشید. بعد از غروب خورشید در سمت غرب آسمان این دو سیاره به فاصله ۱.۱ درجه قوس از هم قرار می‌گیرند و این فاصله کم، صحنه جالبی را رقم خواهد زد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا