آسمان در این هفته، ۱ تا ۷ اسفند Reviewed by Momizat on . پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد در هفته پیش رو  چند شبی، شرایط جوی در بسیار از نقاط کشور برای رصد آسمان مساعد نیست؛ اما باید قدر شب‌هایی که ابرها مانع رصد آسم پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد در هفته پیش رو  چند شبی، شرایط جوی در بسیار از نقاط کشور برای رصد آسمان مساعد نیست؛ اما باید قدر شب‌هایی که ابرها مانع رصد آسم Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۱ تا ۷ اسفند

آسمان در این هفته، ۱ تا ۷ اسفند

آسمان در این هفته، 1 تا 7 اسفند

پیش‌بینیهای هواشناسی نشان می‌دهد در هفته پیش رو  چند شبی، شرایط جوی در بسیار از نقاط کشور برای رصد آسمان مساعد نیست؛ اما باید قدر شب‌هایی که ابرها مانع رصد آسمان نیستند را بدانیم و به رصد پدیده‌های جذاب و اجرام ژرف بپردازیم.

ساعت ۲۲:۰۶ جمعه، ۴ اسفند شاهد مقارنه بسیار جذاب ماه و ستاره دبران در صورت فلکی ثور خواهیم بود. در این مقارنه جدایی زاویه‌ای ماه و دبران ۰.۴ درجه خواهد بود. دبران یک غول نارنجی بسیار عظیم است که شعاعش حدودا ۴۴ برابر شعاع خورشید است.

برای رصد این پدیده به تلسکوپ نیاز ندارید و می‌توانید با چشمان غیرمسلح آن را رصد کنید. کافی است در ساعت گفته شده به ماه نگاه کنید تا یک ستاره نسبتا پرنور و نارنجی رنگ را در کنارش مشاهده کنید.

رصد دو سیاره مریخ و مشتری نیز پیش از طلوع آفتاب تجربه جذابی در پایان شب‌های رصد خواهد بود. توصیه می‌کنم سیاره مشتری را با بزرگنمایی بیش از ۱۰۰ برابر رصد کنید و سعی کنید با تکنیک نگاه کردن با گوشه چشم جزئیات سطح آن را به خوبی ببینید.

تقریبا ۲۳ روز تا برگزاری ماراتن مسیه، یکی از بزرگ‌ترین و هیجان انگیزترین گردهمایی‌های علاقه‌مندان به نجوم، باقی مانده است. برای شرکت در بخش رقابت این گردهمایی لازم است با رصد اجرام موجود در خوشه کهکشانی گیسو آشنا باشید.

بسیاری از کهکشان‌های این خوشه را می‌توان با ابزارهای آماتوری رصد کرد و با توجه به تراکم بالای اجرام در این ناحیه بهتر است پیش از رقابت چند شبی را به رصد آن‌ها بپردازید.

علاوه بر این اجرام دو کهکشان M74  و M77 دو جرم بحرانی شامگاهی هستند که بهتر است روی آن‌ها هم تمرین کنید تا در شب رقابت با مشکل مواجه نشوید.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا