قمرهای زحل در عکس خیره‌کننده ناسا خودنمایی می‌کنند Reviewed by Momizat on . ناسا تصویر فوق‌العاده‌ای را از قمر زحل، رئا (Rhea) بازنشر کرده است که در آن در حال عبور از مقابل تیتان، قمر دیگر زحل است. این تصویر را فضاپیمای کاسینی که اکنون ناسا تصویر فوق‌العاده‌ای را از قمر زحل، رئا (Rhea) بازنشر کرده است که در آن در حال عبور از مقابل تیتان، قمر دیگر زحل است. این تصویر را فضاپیمای کاسینی که اکنون Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » قمرهای زحل در عکس خیره‌کننده ناسا خودنمایی می‌کنند

قمرهای زحل در عکس خیره‌کننده ناسا خودنمایی می‌کنند

قمرهای زحل در عکس خیره‌کننده ناسا خودنمایی می‌کنند

ناسا تصویر فوق‌العاده‌ای را از قمر زحل، رئا (Rhea) بازنشر کرده است که در آن در حال عبور از مقابل تیتان، قمر دیگر زحل است. این تصویر را فضاپیمای کاسینی که اکنون نابود شده، در  ۲۸ آبان ۱۳۸۸ /۱۹ نوامبر ۲۰۰۹  از فاصله ۱.۱۴۸ میلیون کیلومتری رئا گرفته است.

در این عکس، رئا در جلو و تیتان به‌صورت مه‌آلود در پس زمینه دیده می‌شود. با وجود اینکه هر دو قمر، به‌دور زحل می‌چرخند، می‌توانید به‌وضوع دو دنیای متفاوت را در یک قاب ببینید.

قطر رئا ۱۵۲۷ کیلومتر اندازه‌گیری شده و بعد از تیتان، بزرگترین قمر زحل است. به دلیل نبود فعالیت‌های زمین‌شناختی، سطح رئا قدیمی است. به این ترتیب بسیاری از دهانه‌های آن از برخوردها حفظ شده و یکی از قمرهای زحل با بیشترین تعداد دهانه‌های برخوردی است.

ما همچنین فکر می‌کنیم که رئا جو بسیار رقیقی دارد که اگزوسفر نامیده می‌شود و سامانه حلقه‌ایش نیز بسیار کم‌نور است. درکل، مکان نسبتا جالب و شگفت‌انگیزی است.

در مقابل جو تیتان به قدری غلیظ است که ما حتی نمی‌توانیم سطحش را بینیم. در اینجا دریاها و دریاچه‌های هیدروکربنی وجود دارد-تنها مکان شناخته شده در منظومه شمسی به‌جز زمین که روی سطحش پهنه‌هایی از یک مایع وجود دارد.

قطر تیتان ۵۱۵۱ کیلومتر است، که کمی بزرگتر از عطارد و دو برابر اندازه ماه ماست. این قمر باران، باد و بسیاری از پدیده‌های دیگر مشابه زمین را دارد. اگر جوی سمی شامل ۹۸.۴ درصد نیتروژن،  ۱.۶ درصد متان و کمتر از ۰.۲ درصد هیدروژن نداشت، تقریبا مانند سیاره خودمان به‌نظر می‌رسید.

اما این عکس در واقع پیچیدگی‌های شگفت انگیز قمرها و دنیاهای مختلف منظومه شمسی ما را به نمایش می‌گذارد. درست است که تیتان و رئا فقط دو قمر از ۶۲ قمر شناخته شده زحل هستند اما ظاهرشان کاملا با هم متفاوت است.

اکنون ناسا بعد از اینکه با فضاپیمای کاسینی به کاوش تیتان پرداخت و در سال ۱۳۸۴/ ۲۰۰۵ نیز کاوشگر هویگنس را بر سطح آن فرود آورد، دوباره قصد دارد به این قمر بازگردد. با پایان ماموریت کاسینی در شهریور ۱۳۹۶/سپتامبر ۲۰۱۷، بسیاری امید به ادامه اکتشافات در بخش بیرونی‌تر منظومه شمسی را دارند و این ماموریت به خوبی به ما یادآوری می‌کند که چه چیزی در آنجا در انتظار ماست.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا