بلاخره رنگ واقعی کهکشان راه شیری مشاهده شد Reviewed by Momizat on . كهكشان ها معمولا به دو گروه عمده قرمز و آبی تقسیم می شوند. كهكشانهای قرمز از سن بیشتری برخوردار هستند؛ چرا كه تعداد ستارگان جوان در آنها بسیار كم است و این در ح كهكشان ها معمولا به دو گروه عمده قرمز و آبی تقسیم می شوند. كهكشانهای قرمز از سن بیشتری برخوردار هستند؛ چرا كه تعداد ستارگان جوان در آنها بسیار كم است و این در ح Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » بلاخره رنگ واقعی کهکشان راه شیری مشاهده شد

بلاخره رنگ واقعی کهکشان راه شیری مشاهده شد

بلاخره رنگ واقعی کهکشان راه شیری مشاهده شد

کهکشان ها معمولا به دو گروه عمده قرمز و آبی تقسیم می شوند. کهکشانهای قرمز از سن بیشتری برخوردار هستند؛ چرا که تعداد ستارگان جوان در آنها بسیار کم است و این در حالیست که کهکشان های آبی به دلیل وجود مقادیر زیادی از ستارگان جوان از سن کمتری برخوردارند.

سنجشهای جدید، کهکشان راه شیری را در نزدیکی مرز میان این دو گروه قرار داده است.

این نتایج بسیار قابل توجه است؛ چرا که پیش از این مشاهده رنگ کهکشان راه شیری به دلیل قرار گرفتن زمین در میان آن بسیار مشکل بود. به همین دلیل، ابرهای گاز و غبار، تمام مناطق به جز نواحی نزدیک را در خود گرفته و از نمایش یک تصویر بزرگ و کامل خودداری می کرد.

برای حل این مشکل، دانشمندان با استفاده از تصاویر بدست آمده از کهکشانهای دورتر دیگر که مشاهده آنها واضح تر است، استفاده کردند.

این کهکشانها توسط تلسکوپ اسلوان مشاهده شده که به اندازه گیری ویژگی های دقیق حدود یک میلیون کهکشان پرداخته و تصاویر رنگی از تقریبا یک چهارم آسمان را ثبت کرده است.

بدون این داده ها برای مقایسه، تعیین رنگ دقیق کهکشان ممکن نبود. این سنجش رنگ جدید به دانشمندان در درک بهتر توسعه کهکشان راه شیری و چگونگی ارتباط آن با دیگر اجسام مشاهده شده توسط ستاره شناسان کمک خواهد کرد.

این محققان به شناسایی کهکشانهایی با ویژگی های مشابه راه شیری مانند تعداد ستارگان آنها و سرعت تولید ستارگان جدید در آنها پرداختند که هر دو در رنگ و درخشش کهکشان تاثیرگذارند. طبق این مشاهدات آنها دریافتند که احتمالا راه شیری در جایی میان دو گروه رنگ کهکشانی قرار می گیرد.

این در حالیست که گفته دانشمندان، از آنجایی که این کهکشان هنوز در حال تولید ستاره بوده، احتمالا در میلیاردها سال آینده به سوی گروه قرمز حرکت کند.

نور کهکشان راه شیری بسیار نزدیک به نور یک لامپ با حرارت چهار هزار و ۷۰۰ تا پنج هزار کلوین است که در چشم انسان به رنگ سفید دیده می شود….

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا