از ۱۹ تا ۲۵ دی آسمان در چه وضعیتی است؟ Reviewed by Momizat on . هفته پیش‌رو، فرصت مناسبی است تا چند پدیده نجومی جذاب را رصد کنید. پس برای شب‌های آینده ابزارهای رصدی خود را آماده کنید.  توجه داشته باشید که رصد در شب‌های سرد ز هفته پیش‌رو، فرصت مناسبی است تا چند پدیده نجومی جذاب را رصد کنید. پس برای شب‌های آینده ابزارهای رصدی خود را آماده کنید.  توجه داشته باشید که رصد در شب‌های سرد ز Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » از ۱۹ تا ۲۵ دی آسمان در چه وضعیتی است؟

از ۱۹ تا ۲۵ دی آسمان در چه وضعیتی است؟

از 19 تا 25 دی آسمان در چه وضعیتی است؟

هفته پیش‌رو، فرصت مناسبی است تا چند پدیده نجومی جذاب را رصد کنید. پس برای شب‌های آینده ابزارهای رصدی خود را آماده کنید.  توجه داشته باشید که رصد در شب‌های سرد زمستان، فقط با پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب فصل ممکن است و اگر به این توصیه توجه نکنید قطعا با عواقب آزاردهنده آن مواجه خواهید شد.

نوزدهم دی‌ماه، حوالی ساعت ۱۰:۳۰ سیاره زهره در مقارنه خارجی قرار می‌گیرد. در این شرایط جدایی زاویه‌ای خورشید و زهره از دید ناظران زمینی به حدی کم می‌شود که امکان رصد سیاره زهره را نخواهید داشت.

۲۱ دی‌، حوالی ساعت ۲:۵۷ بامداد می‌توانید اجتماع ماه و دو سیاره مریخ و مشتری را رصد کنید. کافی است حدودا ۲۵ درجه ( تقریبا به اندازه یک وجب در حالتی که دستتان کاملا کشیده است) از شرق به سمت جنوب متمایل شوید تا اندکی پایین‌تر از ماه، مریخ و مشتری را در نزدیکی هم مشاهده کنید. قطعا رصد این سیاره‌ها با استفاده از ابزار‌های اپتیکی در بزرگنمایی‌های مناسب برایتان جذاب خواهد بود.

۲۳ دی‌ماه نیز فرصت مناسبی خواهید داشت تا مقارنه زحل و عطارد را رصد کنید. در این مقارنه جدایی زاویه‌ای این دو سیاره ۰.۷ درجه خواهد بود. این مقارنه امکان یافتن کم‌دردسر سیاره تیزپای عطارد را برای کم‌تجربه‌تر‌ها فراهم می‌کند. کافی است حوالی ساعت ۶:۵۰ دقیقه به جنوب شرق آسمان نگاه کنید تا بتوانید شاهد این منظره زیبا باشید.

۲۵ دی‌ماه حوالی ساعت ۶:۱۵ صبح شاهد اجتماع ماه و عطارد و زحل خواهیم بود. منظره دل‌انگیزی که می‌توانید آن را در تاریک و روشن صبحگاه به‌وسیله دوربین‌های عکاسی ثبت کنید.
حواستان باشد کم‌کم به برگزاری ماراتن مسیه نزدیک می‌شویم. رویدادی که در آن تعداد زیادی از منجمان آماتور در رصد اجرام ژرف آسمان به رقابت خواهند پرداخت. پس شب‌های پیش از رقابت را از دست ندهید و برای تمرینات پیش از ماراتن برنامه‌ریزی کنید.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا