یک منظومۀ دو ستاره ای و کشف سیاره ای بزرگ در آن Reviewed by Momizat on . این سیاره همانند سیاره ی تاتوین (Tatooine) در فیلم جنگ ستارگان دو خورشید در آسمان دارد. “ویلیام ویلز” ستاره شناس ِ دانشگاه ایالتی سن دیگو که یکی از نویسندگان ای این سیاره همانند سیاره ی تاتوین (Tatooine) در فیلم جنگ ستارگان دو خورشید در آسمان دارد. “ویلیام ویلز” ستاره شناس ِ دانشگاه ایالتی سن دیگو که یکی از نویسندگان ای Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » یک منظومۀ دو ستاره ای و کشف سیاره ای بزرگ در آن

یک منظومۀ دو ستاره ای و کشف سیاره ای بزرگ در آن

یک منظومۀ دو ستاره ای و کشف سیاره ای بزرگ در آن

این سیاره همانند سیاره ی تاتوین (Tatooine) در فیلم جنگ ستارگان دو خورشید در آسمان دارد. “ویلیام ویلز” ستاره شناس ِ دانشگاه ایالتی سن دیگو که یکی از نویسندگان این مقاله بود گفت: « یافتن سیاراتی که به دور دو ستاره می چرخند بسیار سخت تر از یافتن سیاراتی است که به دور یک ستاره می چرخند، این سیارات نه تنها زمان گذر مرتبی ندارند بلکه می توانند در طول زمان حتی حرکت عمقی و متفاوتی در مدار داشته باشند.»

 

لاورنس لویر ستاره شناسان SETI متوجه رفت و آمد این سیاره شده بود اما چند سال تجزیه و تحلیل برای تایید اینکه این سیاره به دور یک ستاره دوتایی می چرخد، نیاز بود. مشاهدات شبکه ای از ستاره شناسان آماتور در کلت نیز به شناسایی سیاره ی سیاره کپلر ۱۶۴۶b کمک کرد. این سیاره در فاصله ۳۷۰۰ سال نوری از ما قرار دارد و حداکثر ۴٫۴ میلیارد سال عمر دارد که تقریبا هم سن زمین است و دارای جرم و شعاع یکسان با مشتری می باشد. دو ستاره ی میزبانش شبیه به خورشید هستند؛ یکی از آنها مقداری بزرگتر از خورشید و دیگری مقداری کوچکتر از آن، است.

 

یک منظومۀ دو ستاره ای و کشف سیاره ای بزرگ در آن

چرخش این سیاره به دور مدار ستاره های میزبان در مدار ۱۱۰۷ روز یعنی بیشتر از سه سال طول می کشد که بیشترین دوره ی تایید شده ی انتقال ِ یک سیاره فراخورشیدی به دور ستارگانش است. این سیاره ی بزرگ در منطقه قابل سکونت قرار دارد با این حال، کپلر b 1647 یک غول گازی است و بعید است که میزبان حیات باشد، اما اگر این سیاره دارای قمرهای بزرگی باشد می توانند بطور بالقوه برای شکل گیری حیات مناسب باشند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا