آسمان در این هفته، ۳۰ آبان تا ۶ آذر Reviewed by Momizat on . شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم... با ما همراه باشید با آمدن ماه آذر هوا سردتر و شرایط منجمان برای رصد سخت‌تر می‌شود. زیرا برای فرار از آلودگی نوری شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم... با ما همراه باشید با آمدن ماه آذر هوا سردتر و شرایط منجمان برای رصد سخت‌تر می‌شود. زیرا برای فرار از آلودگی نوری Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۳۰ آبان تا ۶ آذر

آسمان در این هفته، ۳۰ آبان تا ۶ آذر

آسمان در این هفته، 30 آبان تا 6 آذر

شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم…

با ما همراه باشید

با آمدن ماه آذر هوا سردتر و شرایط منجمان برای رصد سخت‌تر می‌شود. زیرا برای فرار از آلودگی نوری شهرها باید به سمت کویرها روانه شوند تا زیبایی آسمانی تاریک را که با ستاره‌ها مزین شده‌ است بیابند.

در این هفته عطارد و زحل را می‌توانید کمی پس از غروب خورشید در آسمان غربی نظاره‌گر باشید اما سه سیاره مریخ، مشتری و زهره به ترتیب و قبل از طلوع خورشید از سمت شرق طلوع می‌کنند و پس از بالا آمدن خورشید در درخشش آن گم می‌شوند.

در هفته پیش رو شاهد بارش شهابی آلفا-تکشاخی هستیم که تا چهارم آذر ادامه دارد ولی زمان اوج این بارش در آخرین شب ماه آبان است. تعداد شهاب‌های آن در یک ساعت (آهنگ ساعتی سرسویی یا ZHR) حدود پنج است و طبق برخی پیش‌بینی‌ها ممکن است به ۴۰۰ هم برسد.

عطارد، نزدیکترین سیاره به خورشید، ۳ آذر به بیشترین کشیدگی شرقی خود می‌رسد.در این حالت از دید ناظر زمینی بیشترین فاصله را از خورشید گرفته است که این فاصله ۲۲ درجه است. این زمان بسیار مناسبی برای رصد این سیاره گریزپاست.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا