نامگذاری سیارکی به نام دکتر نادر حقیقی‌پور Reviewed by Momizat on . اتحادیه بین‌المللی نجوم، سیارک 10688 را به پاس تلاش‌های علمی دکتر نادر حقیقی‌پور، به نام  (10688) Haghighipourنامگذاری کرد. به گزارش مجله نجوم، دکتر حقیقی‌پور ا اتحادیه بین‌المللی نجوم، سیارک 10688 را به پاس تلاش‌های علمی دکتر نادر حقیقی‌پور، به نام  (10688) Haghighipourنامگذاری کرد. به گزارش مجله نجوم، دکتر حقیقی‌پور ا Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » نامگذاری سیارکی به نام دکتر نادر حقیقی‌پور

نامگذاری سیارکی به نام دکتر نادر حقیقی‌پور

نامگذاری سیارکی به نام دکتر نادر حقیقی‌پور

اتحادیه بین‌المللی نجوم، سیارک ۱۰۶۸۸ را به پاس تلاش‌های علمی دکتر نادر حقیقی‌پور، به نام  (۱۰۶۸۸) Haghighipourنامگذاری کرد.
به گزارش مجله نجوم، دکتر حقیقی‌پور استاد دانشگاه هاوایی و رئیس بخش علوم سیاره‌ای و اخترزیست‌شناسی اتحادیه بین‌المللی نجوم است که در زمینه سیاره‌های فراخورشیدی مطالعه می‌کند.
سیارک حقیقی‌پور را Schelte J. Bus. در نهم اسفند ۱۳۵۹ در رصدخانه سایدینگ اسپرینگ کشف کرده است. این سیارک در کمربند اصلی سیارک‌ها در حد فاصل مدار دو سیاره مریخ و مشتری قرار دارد و هر ۵.۵۸ سال یک بار به دور خورشید می‌گردد.
نویسنده: کاظم کوکرم/ مجله نجوم

توجه:

بازنشر مطالبی که گروه تحریریه فضای مجازی ماهنامه نجوم دروبگاه، کانال تلگرام، اینستاگرام و … تولید می‌کنند، در دیگر رسانه‌های مکتوب و مجازی، به شرط ذکر منبع و نام نویسنده یا مترجم بلامانع است.در غیر این صورت بدیهی است حق پیگیری قانونی، مطابق با قانون حمایت از مؤلفین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ماهنامه نجوم محفوظ خواهد بود.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا