آسمان در این هفته، ۲ تا ۸ آبان ماه Reviewed by Momizat on . شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم... با ما همراه باشید طبق روال گذشته ابتدا وضعیت سیاره‌های منظومه شمسی را بررسی می‌کنیم و سپس به رویدادهای این هفته شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم... با ما همراه باشید طبق روال گذشته ابتدا وضعیت سیاره‌های منظومه شمسی را بررسی می‌کنیم و سپس به رویدادهای این هفته Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۲ تا ۸ آبان ماه

آسمان در این هفته، ۲ تا ۸ آبان ماه

آسمان در این هفته، 2 تا 8 آبان ماه

شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم…

با ما همراه باشید

طبق روال گذشته ابتدا وضعیت سیاره‌های منظومه شمسی را بررسی می‌کنیم و سپس به رویدادهای این هفته می‌پردازیم.

اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید عطارد را در صورت فلکی میزان بعد از غروب خورشید در جهت غرب نظاره‌گر باشید. زهره و مریخ که در صورت فلکی سنبله هستند را باید قبل از طلوع خورشید در جهت شرق بیابید. اما در تمام طول شب شاهد درخشش سیاره زحل هستیم. بعد از غروب خورشید اگر به جهت جنوب غربی نگاهی بیندازید در ارتفاع حدود ۲۰ تا ۲۵ درجه‌ای سیاره ارباب حلقه‌ها را می‌بینید. مشتری به اندازه‌ای به خورشید نزدیک است که اصلا نمی‌توانیم آن را رصد کنیم. نپتون و اورانوس هم به ترتیب در صورت‌های  فلکی‌ دلو و حوت هستند که برای رصد آنها به ابزار مناسب نیاز دارید.

در این هفته شاهد مقارنه زیبای ماه و زحل در دوم آبان حوالی ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه هستیم. پس از غروب خورشید اگر به جهت جنوب غربی نگاهی بیندازید این مقارنه را با جدایی زاویه‌ای ۲.۵ درجه‌ای خواهید دید.

در چهارمین روز آبان غول منظومه شمسی، مشتری، در مقارنه با خورشید قرار می‌گیرد؛ یعنی زمین، خورشید و مشتری در یک راستا و خورشید بین زمین و مشتری واقع می‌شود . در این روزها به دلیل این رویداد، مشتری در نور خورشید غرق شده و دیده نمی‌شود. در این حالت سیاره دورترین فاصله خود را از زمین دارد.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا