آسمان در این هفته، ۱۸ تا ۲۴ مهر Reviewed by Momizat on . شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم... با ما همراه باشید در ابتدا خلاصه‌ای از وضعیت سیاره‌های منظومه شمسی در آسمان شب می‌گوییم و سپس به رویدادهای این ه شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم... با ما همراه باشید در ابتدا خلاصه‌ای از وضعیت سیاره‌های منظومه شمسی در آسمان شب می‌گوییم و سپس به رویدادهای این ه Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۱۸ تا ۲۴ مهر

آسمان در این هفته، ۱۸ تا ۲۴ مهر

آسمان در این هفته، 18 تا 24 مهر

شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم…

با ما همراه باشید

در ابتدا خلاصه‌ای از وضعیت سیاره‌های منظومه شمسی در آسمان شب می‌گوییم و سپس به رویدادهای این هفته می‌پردازیم.

سیاره گریزپای عطارد در نزدیکی خورشید قرار دارد و رصد آن کمی سخت است زیرا نور خورشید چشمتان را اذیت می‌کند. سیاره زهره و مریخ همچنان نزدیک به هم و در صورت فلکی سنبله هستند، اما هر روز فاصله آنها زیادتر می‌شود و زهره هم دیرتر طلوع می‌کند. ارباب حلقه‌ها یعنی زحل را می‌توانید پس از غروب خورشید در ارتفاع ۲۰ تا ۲۵ درجه‌ای در سمت جنوب غربی بیابید. مشتری در حال ترک آسمان شب ماست و دقایقی قبل از غروب خورشید در غرب آسمان است.

حال رویدادهای رصدی این هفته را مرور می‌کنیم

۲۲ مهر، مقارنه ماه با خوشه باز ستاره‌ای کندوی عسل (M44)

اگر در حدود ساعت یک نیمه شب ۲۲ مهر در سمت شرق، ماه را رصد کنید می‌توانید در فاصله سه درجه‌ای آن خوشه باز ستاره‌ای کندوی عسل را با قدر سه را هم مشاهده کنید.

۲۴ مهر، مقارنه سیاره کوتوله سرس با خوشه باز ستاره‌ای کندوی عسل (M44)

سیاره کوتوله معروف سرس در ۲۴ مهر در کنار خوشه باز کندوی عسل قرار می‌گیرد. قدر این سیارک ۹ است و برای رصد آن به ابزار مناسب نیاز دارید. در حدود ساعت یک در قسمت شرق آسمان در ارتفاع ۱۰ تا ۲۰ درجه‌ای می‌توانید این سیاره کوتوله را در صورت فلکی سرطان بیابید. سرس بزرگترین جرم در کمربند سیارکی، بین مریخ و مشتری، است.

در آخر توصیه می‌کنیم رصد کهکشان مارپیچی مثلث، در صورت فلکی مثلث و خوشه ستاره‌ای دوتایی در صورت فلکی برساوش را از دست ندهید.

به امید آسمانی پر ستاره

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا