چشمی کلنر Reviewed by Momizat on . این نوع عدسی چشمی نوع کامل تری از نوع رمزدن به حساب می آید و از لحاظ ابیراهی رنگی در وضعیت خیلی خوبی است . در ساده ترین نمونه ی آن عدسی چشم از نوع آکرومات وعدسی این نوع عدسی چشمی نوع کامل تری از نوع رمزدن به حساب می آید و از لحاظ ابیراهی رنگی در وضعیت خیلی خوبی است . در ساده ترین نمونه ی آن عدسی چشم از نوع آکرومات وعدسی Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اصطلاحات علم نجوم » چشمی کلنر

چشمی کلنر

این نوع عدسی چشمی نوع کامل تری از نوع رمزدن به حساب می آید و از لحاظ ابیراهی رنگی در وضعیت خیلی خوبی است . در ساده ترین نمونه ی آن عدسی چشم از نوع آکرومات وعدسی میدان نیز یک عدسی ساده با یک سمت با انحناءبیشتر است . در این نوع چشمی ، فاصله راحتی چشم در حدود ۳/۰ فاصله ی کانونی موثر چشمی است . میدان دید ظاهری هم در حدود ۳۵ تا۵۰ درجه است .

kellner

در نمونه دوم این چشمی ، عدسی میدان آکرومات است .

در نوع سوم چشمی ، که چشمی پلوسل هم نامیده می شود ، هر دو عدسی میدان وچشم آکرومات هستند ، میدان دید زیاد و فاصله ی راحتی چشم نیز در حدود ۷۵/ ۰ فاصله ی کانونی موثر چشمی است . فاصله بین دو عدسی از اختیارات شخص طراحی کننده چشمی برای رسیدن به بهترین وضعیت و بیشترین میدان دید است.

از چشمی های کلنر بطور گسترده ای در دوربینهای شکاری نیز استفاده می شود.این نوع چشمی در سال ۱۸۹۴ توسط نورشناس آلمانی Carl Kellner ابداع شده است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا