آسمان در این هفته، ۳۰ مرداد تا ۶ شهریور Reviewed by Momizat on . طبق روال هر دوشنبه به همراه شما رویداد‌های رصدی هفته پیش رو را بررسی خواهیم کرد. آرام آرام و با گذشت زمان وارد آخرین ماه از فصل تابستان می‌شویم و کم کم از اوج ش طبق روال هر دوشنبه به همراه شما رویداد‌های رصدی هفته پیش رو را بررسی خواهیم کرد. آرام آرام و با گذشت زمان وارد آخرین ماه از فصل تابستان می‌شویم و کم کم از اوج ش Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۳۰ مرداد تا ۶ شهریور

آسمان در این هفته، ۳۰ مرداد تا ۶ شهریور

آسمان در این هفته، 30 امرداد تا 6 شهریور

طبق روال هر دوشنبه به همراه شما رویداد‌های رصدی هفته پیش رو را بررسی خواهیم کرد.

آرام آرام و با گذشت زمان وارد آخرین ماه از فصل تابستان می‌شویم و کم کم از اوج شدت گرمای این فصل کاسته می‌شود و به اعتدال پاییزی نزدیک می‌شویم.

با تغییر فصل، آسمان شب نیز تغییر می‌کند و ما مشتاقانه منتظر پدیدار شدن اجرام و ستاره‌هایی خواهیم بود که در فصل بهار و تابستان به خوبی قابل رصد نبودند و از سوی دیگر با برخی از اجرام وداع خواهیم کرد تا دوباره موعد دیدار با آنها فرا برسد.

در این هفته به بررسی موقعیت تعدادی از سیارات و همچنین رویداد‌های نجومی‌آن خواهیم پرداخت.

رویت  هلال جوان ماه ذی الحجه

در تاریخ ۳۱ امرداد پس از غروب خورشید و با استفاده از نرم‌افزار‌های نجومی و همچنین ابزار رصدی می‌توانید هلال اول ماه ذی الحجه ۱۴۳۸ ه ق را در سمت غرب آسمان و کمی بالا‌تر و سمت چپ خورشید رصد کنید.

مقارنه ماه و سیاره مشتری

در شامگاه جمعه ۳ شهریور، ماه در مسیر گردش خود به دور زمین از نزدیکی سیاره مشتری عبور خواهد کرد و مقارنه زیبایی را پدیدار می‌سازد. برای رصد این پدیده نیاز به هیچ‌گونه ابزار رصدی نیست و تنها با چشم غیرمسلح و در سمت غرب آسمان قابل مشاهده است.

و اما موقعیت سیارات منظومه شمسی

مشتری طبق تصویر فوق (مربوط به مقارنه ماه و مشتری) در صورت فلکی سنبله قرار دارد و می‌توانید پس از تاریک شدن آسمان آن را در سمت غرب شبیه به یک ستاره پر نور رصد کنید.

سیاره زحل نیز در صورت فلکی حوا جاخوش کرده است و در نزدیکی مرکز بازوی کهکشان راه شیری قرار دارد. این سیاره را می‌توانید با تاریک شدن آسمان در سمت جنوب و در ارتفاع حدودا ۳۵ درجه‌ای از افق رصد کنید. یک بار دیگر رصد حلقه‌های زحل با ابزار رصدی و با بزرگنمایی بالا خالی از لطف نیست.

سیاره اورانوس در صورت فلکی حوت یا ماهی قرار دارد. این صورت فلکی در این موقع از سال حدود ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه از افق شرقی طلوع خواهد کرد، البته برای رصد این سیاره می‌بایست فرصت دهید این صورت فلکی ارتفاع مناسبی از افق بگیرد و سپس برای رصد آن اقدام کنید. برای رصد اورانوس باید از ابزاری با بزرگنمایی بالا و نرم‌افزار‌های نجومی ‌استفاده کرد که جای آن را به خوبی و با دقت به شما نشان دهد.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا