آسمان در این هفته، ۳ تا ۱۰ امرداد Reviewed by Momizat on . طبق روال هر دوشنبه، شما به مهمانی آسمان شب دعوت شده‌اید. این هفته نیز همچون هفته‌های پیشین، ابتدا موقعیت سیارات پر نور این شب‌ها را مرور خواهیم کرد و سپس به سرا طبق روال هر دوشنبه، شما به مهمانی آسمان شب دعوت شده‌اید. این هفته نیز همچون هفته‌های پیشین، ابتدا موقعیت سیارات پر نور این شب‌ها را مرور خواهیم کرد و سپس به سرا Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۳ تا ۱۰ امرداد

آسمان در این هفته، ۳ تا ۱۰ امرداد

آسمان در این هفته، 3 تا 10 امرداد

طبق روال هر دوشنبه، شما به مهمانی آسمان شب دعوت شده‌اید.

این هفته نیز همچون هفته‌های پیشین، ابتدا موقعیت سیارات پر نور این شب‌ها را مرور خواهیم کرد و سپس به سراغ رویداد‌های رصدی این هفته خواهیم رفت.

سیاره مشتری در صورت فلکی سنبله جا خوش کرده است اما هر روز نسبت به روز‌های قبلی زمان غروب آن زود‌تر خواهد بود و کم کم باید آماده خداحافظی چند ماهه با مشتری شویم. پس از غروب خورشید اگر به سمت جنوب غرب بایستید آن را به شکل جرم پر نوری در ارتفاع حدودا ۳۰ درجه‌ای از افق خواهید دید که با گذشت زمان ارتفاع این سیاره از افق کمتر خواهد شد.

سیاره زیبای زحل در صورت فلکی حوا و در بازوی کهکشان راه شیری قرار دارد. این سیاره قبل از غروب خورشید از افق شرقی طلوع خواهد کرد اما به دلیل روشن بودن آسمان دیده نخواهد شد، پس باید منتظر شویم تا آسمان تاریک شود و با تاریک شدن آسمان می‌توان آن را در سمت جنوب و در ارتفاع ۳۰ درجه‌ای از افق رصد کرد.

رویداد‌های نجومی این هفته:

۲ امرداد: رویت هلال شامگاهی ذی القعده ۱۴۳۸

هلال شامگاهی ذی القعده ۱۴۳۸ در غروب روز دوشنبه با چشم غیر مسلح قابل رویت است. مکان رصدی شما برای شکار این هلال جوان باید دارای شرایط جوی مناسبی باشد تا بتوانید پس از غروب خورشید هلال زیبای ماه را رویت کنید.

برای رصد این هلال می‌توانید از سیاره عطارد کمک بگیرید و به وسیله آن هلال ماه را رصد کنید. توجه داشته باشید به علت ارتفاع کم هلال، مدت مکث کم (زمان بین غروب خورشید تا غروب ماه) هلال ماه سریع غروب خواهد کرد.

در روز سه شنبه ۳ امرداد شاهد چند پدیده هستیم که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

۳ امرداد: در ساعت ۱۴:۴۳ دقیقه اختفای روزگاهی و خراشان ماه با ستاره قلب الاسد را شاهد خواهیم بود. رصدگرانی که در مرکز کشور هستند این اختفا را به صورت خراشان می‌بینند و هرچه به سمت جنوب حرکت کنیم اختفای کامل‌تری مشاهده خواهد شد، رصدگران نیمه شمالی کشور از رصد این اختفای روزگاهی محروم هستند.

دیگر پدیده‌ این روز اجتماع ماه، عطارد و قلب الاسد است که این پدیده را می‌توانید در ساعت ۲۰:۳۸ دقیقه رصد کنید.

آخرین پدیده این روز که در ساعت ۲۱:۱۹ رخ خواهد داد مقارنه سیاره عطارد با قلب الاسد است.

۸ امرداد: عطارد گریز پا در این روز به بهترین زمان رصد خود می‌رسد. ۸ امرداد بیشترین کشیدگی شرقی این سیاره است.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا