بزرگ‌ترین تلسکوپ فضایی جهان در یک قدمی پرتاب است Reviewed by Momizat on . پس از پایان آزمایش‌های مرکز پروازهای فضایی گودارد، تلسکوپ فضایی جیمز وب پیش از پرتاب در سال ۲۰۱۸/۱۳۹۷ برای آزمون‎های بیشتر در تگزاس آماده می‎شود. پس از آزمون‎ها پس از پایان آزمایش‌های مرکز پروازهای فضایی گودارد، تلسکوپ فضایی جیمز وب پیش از پرتاب در سال ۲۰۱۸/۱۳۹۷ برای آزمون‎های بیشتر در تگزاس آماده می‎شود. پس از آزمون‎ها Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » بزرگ‌ترین تلسکوپ فضایی جهان در یک قدمی پرتاب است

بزرگ‌ترین تلسکوپ فضایی جهان در یک قدمی پرتاب است

بزرگ‌ترین تلسکوپ فضایی جهان در یک قدمی پرتاب است

پس از پایان آزمایش‌های مرکز پروازهای فضایی گودارد، تلسکوپ فضایی جیمز وب پیش از پرتاب در سال ۲۰۱۸/۱۳۹۷ برای آزمون‎های بیشتر در تگزاس آماده می‎شود. پس از آزمونهای موفقیت‌آمیز مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا، این تلسکوپ عظیم برای مرحلۀ بعدی سفر خود به فضا در راه هیوستون، در ایالات متحده امریکا، برای آزمونهای مرکز فضایی جانسون است.

آینههای نهایی این تلسکوپ فضایی غول پیکر در سال ۱۳۹۳ آماده شدند و در نهایت، ساخت آن پس از ۲۰ سال در آبان ۱۳۹۵ به پایان رسید. از آن پس برای اطمینان از اینکه این تلسکوپ می‌تواند شرایط سخت پرتاب و اعماق فضا را تحمل کند، مجموعه آزمایش‌هایی صورت گرفته است.

آخرین آزمون مرکز پروازهای فضایی گودارد بررسی خمیدگی آینههای این تلسکوپ برای اطمینان از این موضوع بود که آینهها در طول آزمایشهای سخت موج برنداشته باشند. به همین منظور، مهندسان به دقت الگوهای تداخلی لیزر بازتابیده از آینهها را با الگوهای پیش از این آزمونها در سال گذشته مقایسه کردند. به گزارش ناسا، آینهها در طول تمام فشارهای شبیه‌سازی هیچ تغییری نکرده‎اند. اکنون، تلسکوپ جیمز وب برای آزمونهای برودتی در مرکز فضایی جانسون آماده میشود. جایی‌ که تمام قطعات اپتیکی در اتاق بزرگِ ایزوله‌ای قرار می‌گیرند و تا ۱۱ درجه بالای صفر مطلق ( منفی ۴۴۰ درجۀ فارنهایت و یا منفی ۲۶۲ درجۀ سلسیوس) سرد میشوند.

پس از این آزمایش، تلسکوپ به مرکز هوافضای نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) در کالیفرنیا برای آزمون نهایی و سرهم کردن منتقل خواهد شد و سپس به گویان فرانسه برای پرتاب خواهد رفت. تلسکوپ فضایی وب از نقطۀ لاگرانژی دوم، درست پشت زمین در راستای دید از خورشید، کیهان را کاوش خواهد کرد. در این نقطه، وب میتواند تنها با استفاده از یک سپر از خودش در برابر اثرهای گرمایی زمین و خورشید محافظت کند.

ناسا، تلسکوپ جیمز وب را برای جایگزینی تلسکوپ فضایی هابل تعیین کرده و قرار است که در ردۀ فروسرخ کهکشانهای اولیۀ عالم را رصد کند. طیف فروسرخ، برخلاف هابل، این امکان را به وب میدهد تا غبار میان ستاره‌ای را بهتر رصد کند. مساحت آینه این تلسکوپ هفت برابر هابل میتوانست، است. بیل آکس، مدیر پروژۀ تلسکوپ جیمز وب ناسا، می‌گوید: «تیمی فوق‌العاده از افراد با استعداد در تمام ناسا، از صنعت تا همکاران بین‌المللی و دانشگاهها برای رسیدن به این مرحله تلاش کردهاند.»

آینههای ۶/۵ متری وب، مثل شکوفۀ گل، جدا از هم در جرثقیل قرار میگیرند تا برای آزمایشهای بیشتر به هیوستون منتقل شوند

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا