ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان دو فضانورد تازه نفس شد Reviewed by Momizat on . پس از شش ساعت پرواز، دو فضانورد از آمریکا و روسیه به خانه‌ی فضایی‌شان رسیدند. جک فیشر از سازمان ملی فضایی و هوانوردی آمریکا (ناسا) و فیودور یورچیخین از سازمان ف پس از شش ساعت پرواز، دو فضانورد از آمریکا و روسیه به خانه‌ی فضایی‌شان رسیدند. جک فیشر از سازمان ملی فضایی و هوانوردی آمریکا (ناسا) و فیودور یورچیخین از سازمان ف Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان دو فضانورد تازه نفس شد

ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان دو فضانورد تازه نفس شد

ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان دو فضانورد تازه نفس شد

پس از شش ساعت پرواز، دو فضانورد از آمریکا و روسیه به خانه‌ی فضایی‌شان رسیدند. جک فیشر از سازمان ملی فضایی و هوانوردی آمریکا (ناسا) و فیودور یورچیخین از سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکاسموس) در ساعت ۱۷ و ۴۸ دقیقه روز پنجشنبه ۳۱  فروردین به وقت تهران به ایستگاه فضایی بین‌المللی، جایی که قرار است آزمایش‌های علمی مهمی را دنبال کنند، رسیدند. این دو دانشمند مسافر فضا، در ساعت ۱۱ و ۴۳ دقیقه‌ صبح به وقت تهران با فضاپیمای سایوز ام اس ۰۴ (Soyuz MS-04) از پایگاه بایکونور، در کومودروم قزاقستان، به سوی مقصد رهسپار شدند و پیش از اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی چهاربار به دور زمین چرخیدند.

این دو فضانورد جدید، به ساکنان قبلی ایستگاه یعنی فرمانده سفر پنجاه و یکم پگی ویتسون از ناسا، مهندس پرواز اولگ نویتسکی از روسکاسموس و توماس پسکی از اسا (سازمان فضایی اروپا) پیوستند. با رسیدن این دو فضانورد تعداد ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی به پنج نفر افزایش پیدا کرد. اعضای مأموریت سفر پنجاه و یکم، چهار ماه گذشته را به حدود ۲۵۰ پژوهش علمی در حوزه‌هایی همچون زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، انسان‌شناسی، علوم فیزیکی و توسعه فن‌آوری پرداخته‌اند.

نویتسکی و پسکی قرار است تا اواسط تیرماه سال جاری در ایستگاه باقی بمانند و فیشر و یورچیخین قرار است تا حدود شهریور ماه در مدار زمین زندگی کنند. اما فرمانده ویتسون قرار است حتی مسافران سفر اکتشافی پنجاه ودوم را هم ملاقات کند.

حالا با افزایش تعداد ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی و رسیدن تجهیزات و منابع جدید در دوم اردیبهشت، طیف وسیعی از پژوهش‌های جدید آغاز خواهد شد. از آزمایش‌های بسیار مهم می‌توان به تحقیقات پادتن برای افزایش اثربخشی داروهای شیمیایی در درمان سرطان و یا توسعه روش‌های زیست‌گیاهی و کشاورزی در فضا اشاره کرد.

بیش از ۱۶ سال است که بشر در به‌طور پیوسته در ایستگاه فضایی کار و زندگی می‌کند. دانش بشر در این مأموریت به میزان قابل ملاحظه‌ای رشد کرده و فن‌آوری‌هایش توسعه یافته است، توسعه‌ای که در روی زمین امکان‌پذیر نبود. این پژوهش‌ها در آینده انسان را در فضا و در زمین به توانایی‌ها بیشتر و بینش عمیق‌تری خواهد رساند.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا