آموزش نجوم(ناهید) Reviewed by Momizat on . ناهید دومین سیاره نزدیک به خورشید است و داغترین سیاره منظومه شمسی می باشد. این سیاره توسط ابرهایی از اسیدسولفوریک پوشیده شده است که گرمای خورشید را جذب می کنند. ناهید دومین سیاره نزدیک به خورشید است و داغترین سیاره منظومه شمسی می باشد. این سیاره توسط ابرهایی از اسیدسولفوریک پوشیده شده است که گرمای خورشید را جذب می کنند. Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » آشنایی با علم نجوم » آموزش نجوم(ناهید)

آموزش نجوم(ناهید)

آموزش نجوم(ناهید)

ناهید دومین سیاره نزدیک به خورشید است و داغترین سیاره منظومه شمسی می باشد. این سیاره توسط ابرهایی از اسیدسولفوریک پوشیده شده است که گرمای خورشید را جذب می کنند. اتمسفر ضخیم آن از دی اکسید کربن تشکیل شده است. ناهید، هسته ای آهنی دارد اما میدان مغناطیسی آن بسیار ضعیف است.

انسان، در اتمسفرسمی این سیاره، احساس خفگی می کند و در گرمای فوق العاده بالای آن می پزد و ممکن است در اثر فشار بیش از حد اتمسفر متلاشی شود.

ناهید به نام ستاره سحر یا ستاره شامگاه هم شناخته می شود زیرا هم به هنگام طلوع و هم غروب خورشید قابل مشاهده و بسیار درخشان است. این سیاره فقط به هنگام طلوع یا غروب قابل مشاهده است زیرا به هنگام طلوع و غروب، ناهید به خورشید نزدیکتر است.

همانطور که ناهید به دور خورشید می چرخد، ظاهر آن از سطح زمین تغییر می کند مثل ماه. یعنی از قرص کامل به صورت محدب و هلالی در می آید و سپس دوباره به حالت اول برمی گردد.

اندازه:

قطر ناهید حدود ۷۵۲۱ مایل(۱۲۱۰۴ کیلومتر) است. قطر آن حدود ۹۵% قطر زمین است. اندازه و جرم ناهید بیشتر از سیارات دیگر به زمین نزدیک است.

جرم و گرانش:

جرم ناهید حدود ۸۷/۴ در ده به توان بیست و چهار کیلوگرم است. گرانش ناهید ۹۱% گرانش زمین است، یعنی یک شخص صد پوندی روی ناهید، ۹۱ پوند وزن خواهد داشت.

چگالی ناهید، ۵۲۴۰کیلوگرم بر مترمکعب است یعنی اندکی کم چگالتر از زمین می باشد و سومین سیاره چگال منظومه شمسی است(بعد از زمین و تیر).

طول روز و سال در ناهید:

ناهید بسیار آهسته می چرخد. هر روز ناهید، به اندازه ۲۴۳ روز زمین طول می کشد. یک سال ناهید، ۷/۲۲۴ روز زمین طول می کشد. یعنی ۷/۲۲۴ روز زمین طول می کشد تا ناهید یک دور به دور خورشید بچرخد. هنگامی که زمین و ناهید، در کمترین فاصله نسبت به هم قرار دارند، یک سمت ناهید همیشه به سمت زمین است.

مدار ناهید و فاصله از خورشید:

ناهید، ۶۷۲۳۰۰۰۰ مایل(۱۰۸۲۰۰۰۰۰کیلومتر) از خورشید فاصله دارد. مدار ناهید تقریبا دایره ای است. ناهید به طور میانگین، AU 72/0 یا ۶۷۲۳۰۰۰۰ مایل یا ۱۰۸۲۰۰۰۰۰کیلومتر از خورشید فاصله دارد.

ناهید در جهت مخالف زمین(و سیارات دیگر به استثنای اورانوس) می چرخد. اگر از شمال نگاه کنید، ناهید به صورت ساعتگرد می چرخد در حالیکه سیارات دیگر پادساعتگرد می چرخند. در ناهید، خورشید از غرب طلوع و از شرق غروب می کند(برعکس زمین). علت این چرخش غیرمعمول ناهید مشخص نیست.

دمای ناهید:

ناهید داغترین سیاره منظومه شمسی است. ابرهای آن، گرمای خورشید را جذب می کنند(اثرگلخانه ای) در نتیجه دمای ناهید تا ۴۸۰درجه سلسیوس بالا می رود. میانگین حرارت ناهید، ۷۲۶ درجه کلوین(۴۵۲ درجه سانتیگراد، ۸۷۰ درجه فارنهایت) است.

اقمار:

ناهید قمری ندارد.

مقایسه ناهید- زمین:

نخستین فضاپیمایی که به ناهید فرستاده شد:

ونرای۳، )از(U.S.S.R.، اولین فضاپیمای بشرساز بود که به ناهید فرستاده شد. این فضاپیما در ۱۶ نوامبر ۱۹۶۵ به فضا پرتاب شد. در۱ مارچ۱۹۶۶، این فضاپیما به ناهید رسید. کپسولهای کاوشگردرسیاره پیاده شدند اما قبل از ورود به اتمسفر از بین رفتند.

نام ناهید:

نام ناهید از نام الهه عشق رومیها گرفته شده است.

ناهید دومین سیاره نزدیک به خورشید است و داغترین سیاره منظومه شمسی می باشد. این سیاره توسط ابرهایی از اسیدسولفوریک پوشیده شده است که گرمای خورشید را جذب می کنند. اتمسفر ضخیم آن از دی اکسید کربن تشکیل شده است. ناهید، هسته ای آهنی دارد اما میدان مغناطیسی آن بسیار ضعیف است

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا