مقایسه ی کوه المپوس مریخ با اورست Reviewed by Momizat on . کوه المپوس که در مریخ قرار دارد بزرگ ترین آتشفشان منظومه ی شمسی است. ارتفاع این کوه حدود ۲۲ کیلومتر است که حدود ۲٫۵ برابر کوه اورست می باشد. عرض این کوه عظیم حد کوه المپوس که در مریخ قرار دارد بزرگ ترین آتشفشان منظومه ی شمسی است. ارتفاع این کوه حدود ۲۲ کیلومتر است که حدود ۲٫۵ برابر کوه اورست می باشد. عرض این کوه عظیم حد Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » مقایسه ی کوه المپوس مریخ با اورست

مقایسه ی کوه المپوس مریخ با اورست

مقایسه ی کوه المپوس مریخ با اورست

کوه المپوس که در مریخ قرار دارد بزرگ ترین آتشفشان منظومه ی شمسی است. ارتفاع این کوه حدود ۲۲ کیلومتر است که حدود ۲٫۵ برابر کوه اورست می باشد. عرض این کوه عظیم حدود ۶۰۰ کیلومتر است و به خاطر همین و نیز داشتن ساختار پیچیده ی لبه های آن، تعیین حداکثر ارتفاع آن به صورت دقیق کار بسیار دشواری است. در تصویر زیر آتشفشان المپوس، آتشفشان مونا کیا در جزایر هاوایی و کوه اورست مشاهده می شوند. شاید از اینکه مونا کیا بزرگ تر از اورست به نظر می رسد تعجب کنید. واقعیت این است که اگر ارتفاع از کف اقیانوس را در نظر بگیریم آتشفشان مونا کیا بیش از ۱۰ هزار متر ارتفاع دارد و از اورست هم بلندتر است.

مقایسه ی کوه المپوس مریخ با اورست

کوه المپوس یک آتشفشان فعالل است. علت بزرگ بودن کوه المپوس و دیگر آتش فشان های مریخ، عدم حرکت پوسته ی آن سیاره در مقایسه با پوسته ی زمین دانسته می شود. حرکت کم صفحه های مریخ موجب می شود که مواد مذاب از جای ثابتی فوران کنند و به آرامی کوه های عظیمی را ایجاد نمایند. در واقع کوه المپوس حاصل هزاران سال جریان گدازه های آتشفشانی می باشد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا