تصویر خارق العاده ای از بارش شهابی در سراسر جهان Reviewed by Momizat on . دانشجویان موسسه فناوری فلوریدا در زمان اوج بارش شهابی برساووشی در تابستان امسال با استفاده از چند دوربین زاویه باز در اطراف جهان توانسته اند تصویر زیبایی تولید دانشجویان موسسه فناوری فلوریدا در زمان اوج بارش شهابی برساووشی در تابستان امسال با استفاده از چند دوربین زاویه باز در اطراف جهان توانسته اند تصویر زیبایی تولید Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » تصویر خارق العاده ای از بارش شهابی در سراسر جهان

تصویر خارق العاده ای از بارش شهابی در سراسر جهان

تصویر خارق العاده ای از بارش شهابی در سراسر جهان -آکا

دانشجویان موسسه فناوری فلوریدا در زمان اوج بارش شهابی برساووشی در تابستان امسال با استفاده از چند دوربین زاویه باز در اطراف جهان توانسته اند تصویر زیبایی تولید کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از گیزمودو، این تصویر ترکیبی زمان گریز، توسط شبکه ای از ۵۸ دوربین SkySentinel Allsky ثبت شده که در آمریکا، کانادا، تایوان، هند، برزیل، استرالیا و سایر کشورها قرار دارند.
این دوربین ها بطور ۲۴ ساعته در هفت روز هفته به ثبت تصویر می پردازند و همه داده ها را در یک سرور در دانشگاه آپلود می کنند. دوربین های مذکور توسط آزمایشگاه های ملی ساندیا برای نظارت بر شهاب سنگها و سایر رویدادهای جوی مستقر شده اند.
دانشجویان همچنین از این فعالیت برای کمک به ارتقای نرم افزار سیستم دوربین به منظور بهبود دقت آن استفاده کردند.
این تصویر به ارائه بینش تازه ای از بارش شهابی برساووشی پرداخته که معمولا از زمین ناظر آن هستیم.
بارش شهابی برساووشی یکی از مهم ترین بارش های شهابی سالیانه است. بیشینه نرخ ساعتی سرسویی این بارش غالبا در حدود ۱۰۰ است. این بارش شهابی از توده ذرات برجای مانده از دنباله دار سوئیفت تاتل به وجود می آید و معمولاً از ۲۷ تیر تا سوم شهریور (بیش از یک ماه) فعال است که بازه زمانی بلندی برای یک بارش شهابی به شمار می آید.
اوج این بارش شهابی معمولاً هرساله در حدود ۲۲ مرداد روی می دهد. کانون این بارش در صورت فلکی ذات الکرسی و در نزدیکی مرز آن با صورت فلکی برساووش واقع شده است، ولی در گذشته که اندازه گیری و سنجش دقیق مکان نورباران بارش های شهابی میسر نبود، اخترشناسان مکان کانون این بارش را در برساووش می دانستند و به همین دلیل آن را برساووشی نام گذاری کردند. به دلیل سنت پابرجایی نام ها در اخترشناسی، این نام نیز همچون بسیاری موارد دیگر تا به امروز حفظ شده و باقی مانده است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا