ناسا مدارگرد جدیدی برای مریخ می سازد Reviewed by Momizat on . ناسا گام مهم بعدی در برنامه اکتشافات فضایی را سفر به مریخ و رساندن انسان به این سیاره عنوان کرده است. قرار است تا سال ۲۰۳۰ این رؤیای قدیمی محقق شود. اما در این ناسا گام مهم بعدی در برنامه اکتشافات فضایی را سفر به مریخ و رساندن انسان به این سیاره عنوان کرده است. قرار است تا سال ۲۰۳۰ این رؤیای قدیمی محقق شود. اما در این Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ناسا مدارگرد جدیدی برای مریخ می سازد

ناسا مدارگرد جدیدی برای مریخ می سازد

 ناسا مدارگرد جدیدی برای مریخ می سازد

ناسا گام مهم بعدی در برنامه اکتشافات فضایی را سفر به مریخ و رساندن انسان به این سیاره عنوان کرده است.

قرار است تا سال ۲۰۳۰ این رؤیای قدیمی محقق شود. اما در این مسیر همه کارها بر عهده ناسا نخواهد بود، بلکه از تجربیات و فناوری های ارایه شده توسط سایر شرکت های مطرح هوا و فضای آمریکا نیز استفاده خواهد شد.

باز کردن پای انسانها به مریخ همواره یک رؤیای علمی و تخیلی بوده است اما حالا و با اعلام رسمی ناسا مبنی بر همکاری با ۵ این شرکت ها گام مهمی در این زمینه برداشته می شود.

ناسا در حال حاضر مجموعه ای از پیشرفته ترین سیستمهای روباتیکی را در این سیاره به کارگرفته تا ضمن بررسی دقیق شرایط، مقدمات حضور انسان در مریخ را فراهم کند.

دو مریخ نورد در سطح این سیاره و سه کاوشگر در مدار آن، نشان از تلاش همه جانبه ناسا برای فاز بعدی توسعه اکتشافات فضایی یعنی رساندن انسان دارد.

البته به تازگی اعلام شده که روبات مریخ نورد بعدی ناسا یعنی Mars ۲۰۲۰  برای پرتاب به فضا تا کمتر از ۴ سال دیگر آماده می شود. این روبات تمامی موارد مربوط به حضور انسان در مریخ را مورد بررسی قرار می دهد.

حالا ناسا همکاری با بوئینگ، نورتروپ گرامان، سیستمهای فضایی، لاکهید مارتین و اربیتال ای تی کی را برای تحقق رؤیای حضور انسان در مریخ آغاز کرده است.

آنها طرحهای مطالعاتی خود را درخصوص مدارگرد جدید مریخ به ناسا ارایه می کنند. در این طرحها باید به جزئیات دقیق مربوط به نحوه برقراری ارتباط با آن، تصویربرداری و سایر قابلیتهای عملیاتی اشاره شده باشد.

مدارگردهایی که هم اکنون اطراف مریخ می چرخند مسؤول انتقال ۹۵ درصد از داده های به دست آمده از مریخ نوردها به زمین هستند. ۵ درصد دیگر نیز توسط مریخ نوردها مستقیما راهی زمین می شود که این فرآیند زمان بر بوده و تنها در موارد خاص قابل انجام است.

اما حالا ناسا به ساخت مدارگردی فکر می کند که با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات شناسایی کننده، تحقیقاتی نظیر یک مریخ نورد انجام داده و نتایج به دست آمده را به سرعت راهی زمین کند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا