کهکشانی که هر ثانیه یک ستاره به دنیا می آورد Reviewed by Momizat on . دوربین پیشرفته تلسکوپ فضایی هابل تصویری را شکار کرد  این تصویر کهکشانی را که به طرز شگفت آور و نامتعارفی محل تشکیل ستارگان انفجاری است نشان می دهد کهکشان  "MCG+ دوربین پیشرفته تلسکوپ فضایی هابل تصویری را شکار کرد  این تصویر کهکشانی را که به طرز شگفت آور و نامتعارفی محل تشکیل ستارگان انفجاری است نشان می دهد کهکشان  "MCG+ Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » کهکشانی که هر ثانیه یک ستاره به دنیا می آورد

کهکشانی که هر ثانیه یک ستاره به دنیا می آورد

کهکشانی که هر ثانیه یک ستاره به دنیا می آورد

دوربین پیشرفته تلسکوپ فضایی هابل تصویری را شکار کرد  این تصویر کهکشانی را که به طرز شگفت آور و نامتعارفی محل تشکیل ستارگان انفجاری است نشان می دهد کهکشان  “MCG+07-33-027”  ۳۰۰ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

در کهکشان ها به طور عادی سالانه تنها یک زوج ستاره تشکیل می شود اما  تعداد ستاره های تشکیل شده در این کهکشان صد برابر کهکشان های عادی است بازوهای مارپیچی و ناحیه روشن تشکیل ستاره ها مشاهده کهکشان “MCG+07-33-027” را برای ستاره شناسان آسان کرده است.
 به هنگام  تولد ستارگان کهکشان والد حجم عظیمی از ستارگان را در خود نگه داشته و در زمان تشکیل آن ها به آرامی گازها آزاد می شوند اما این کهکشان انفجاری این مدت زمان بسیار کوتاه است این اتفاق اغلب در اثر برخورد با سایرکهکشان ها اتفاق می افتد.
 کهکشان  “MCG+07-33-027”  یک کهکشان جدا شده است و ستاره شناسان به دنبال آن هستند که دریابند آیا ستارگان انفجاری این کهکشان به کهکشان های همسایه برخورد کرده یا از آن ها عبور می کنند.
 نقطه درخشان  در سمت راست تصویر  این کهکشان پیش زمینه یک ستاره در کهکشان ما است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا