چرا مریخ سرخ است ولی غروب مریخ آبی است؟ Reviewed by Momizat on . قبلا توضیح داده شد که در کره ی زمین چرا آسمان آبی ولی غروب قرمز است؟. مسئله ی جالب این است که در مریخ عکس این قضیه برقرار است. در مورد مریخ که به سیاره سرخ مشهو قبلا توضیح داده شد که در کره ی زمین چرا آسمان آبی ولی غروب قرمز است؟. مسئله ی جالب این است که در مریخ عکس این قضیه برقرار است. در مورد مریخ که به سیاره سرخ مشهو Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » چرا مریخ سرخ است ولی غروب مریخ آبی است؟

چرا مریخ سرخ است ولی غروب مریخ آبی است؟

چرا مریخ سرخ است ولی غروب مریخ آبی است؟

قبلا توضیح داده شد که در کره ی زمین چرا آسمان آبی ولی غروب قرمز است؟. مسئله ی جالب این است که در مریخ عکس این قضیه برقرار است. در مورد مریخ که به سیاره سرخ مشهور است زیاد شنیده ایم ولی این سوال پیش می آید که چرا مریخ سرخ است؟

شبانه روز در مریخ حدود ۲۴ ساعت و ۳۹ دقیقه طول می کشد که بسیار نزدیک به طول شبانه روز در زمین می باشد ولی غروب و طلوع خورشید متفاوت از زمین هستند. فاصله ی زیاد مریخ از خورشید که حدود ۱٫۵ برابر فاصله ی زمین از خورشید می باشد باعث می شود شدت نور خورشید کم شود و خورشید کوچک و دورتر به نظر برسد.

چرا مریخ سرخ است؟

نور خورشید سفید دیده می شود ولی در واقع ترکیبی از تمامی رنگ های رنگین کمان است. نور همیشه در مسیر مستقیم حرکت می کند مگر اینکه چیزی سر راهش قرار گیرد که در آن صورت یکی از سه حالت زیر پیش می آید:

  • منعکس می شود (مثل حالت برخورد با آینه)
  • خم می شود (مانند حالت وارد شدن به منشور یا آب)
  • پخش می شود (مثل هنگام برخورد با مولکول های گاز در اتمسفر)

اندازه ی ذرات ریز گرد و غبار موجود در اتمسفر مریخ به گونه ای است که باعث پراکنده شدن رنگ های گرم تر (قرمز، زرد و نارنجی) می شود که باعث می شود آسمان، رنگ سرخ فام مشهور خود در مریخ را داشته باشد.

چرا غروب مریخ آبی است؟

ولی در نزدیکی خورشید و در مسیر مستقیم نور آن به خاطر فاصله ی زیادتر، رنگ های زرد، نارنجی و قرمز پس از پخش شدن توسط ذرات جذب می شوند و چون آبی جزو رنگ های باقیمانده است باعث می شود رنگ آبی به چشم بیننده برسد و غروب به رنگ آبی دیده شود.

چرا مریخ سرخ است ولی غروب مریخ آبی است؟

آکاایران: چرا مریخ سرخ است ولی غروب مریخ آبی است؟

این تصویر شگفت انگیز اولین بار توسط مریخ نورد کنجکاور (Curiosity) گرفته شد. این مریخ نورد هم اکنون در گودال گیل در نزدیکی خط استوای مریخ در حال کاوش است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • دیدگاه (1)

    ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا