همکاری روسیه برای ساخت ماهواره ملی سنجش از دور Reviewed by Momizat on . به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، یکی از دستاوردهای سفر خود به مسکو را مذاکره برای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره سنجش از به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، یکی از دستاوردهای سفر خود به مسکو را مذاکره برای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره سنجش از Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » همکاری روسیه برای ساخت ماهواره ملی سنجش از دور

همکاری روسیه برای ساخت ماهواره ملی سنجش از دور

 همکاری روسیه برای ساخت ماهواره ملی سنجش از دور

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، یکی از دستاوردهای سفر خود به مسکو را مذاکره برای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره سنجش از دور ایرانی عنوان کرد.

وی گفت: در این زمینه شرکت روسی توافقات اولیه را با ایران داشته است و امیدواریم به زودی قرارداد نهایی را برای همکاری در این پروژه با روسیه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از آنجائی که این پروژه، پروژه بسیار مهمی است پیش بینی می کنیم ساخت این ماهواره حدود یک و نیم تا دو سال به طول بیانجامد.

واعظی در مورد حضور موتور جستجوی یاندکس در ایران نیز گفت: طبق توافقات صورت گرفته از حضور و سرمایه گذاری شرکت های خارجی حمایت می کنیم و در این زمینه نیز روسیه تمایل خود را برای حضور موتور جستجوی خود در ایران اعلام کرده است که این موضوع نیز مراحل اولیه خود را می گذراند اما ما بنا به محدودیت هیچ سرویسی نداریم و حضور این موتور جستجو در ایران و ارائه خدمات آن به معنای آن نیست که بخواهیم موتورهای جستجوی دیگری را محدود کنیم. ما معتقدیم که مردم باید خودشان در این زمینه انتخاب کنند.

شورای عالی فضای مجازی با پیوست فرهنگی موافقت نکرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد موضوع تدوین پیوست فرهنگی که پیش از این بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده بود، گفت: دو سال قبل این پروژه را در سازمان تنظیم مقررات بررسی کرده و پیوست فرهنگی را تدوین کردیم و به مرکز ملی فضای مجازی پیشنهاد دادیم. این پیوست در دستور جلسه شورای عالی فضای مجازی نیز قرار گرفت اما اعضاء آن را نپسندیدند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل عدم پذیرش، پرداختن به مسائل ریز و جزئی در این پیوست بود که بر این اساس مقرر شد بار دیگر بر روی پیوست فرهنگی اصلاحاتی انجام شود.

واعظی گفت: هم اکنون این اصلاحات انجام شده و سیاست های مد نظر شورای عالی فضای مجازی در آن لحاظ شده است. امیدواریم به زودی این پیوست فرهنگی در دستور کار شورا قرار گیرد. البته شورای عالی فضای مجازی منتظر این پیوست نمانده. در مصوباتی برای ساماندهی شبکه های اجتماعی تعیین تکلیف کرده است و ما علاقه مندیم در این خصوص شبکه های اجتماعی در داخل کشور ایجاد شود.

با اجرای طرح رجیستری هیچ اختلالی در استفاده مردم از گوشی های تلفن همراه صورت نمی گیرد

وزیر ارتباطات در مورد اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل که به این وزارتخانه تکلیف شده است، گفت: به ما تکلیف شده بود که ظرف ۲ ماه این طرح را اجرایی کنیم اما با توجه به تجربه ناموفق اجرای این طرح در گذشته، شروطی را برای اجرای آن در نظر گرفتیم که یکی از آنها اجرای طرح به صورت آزمایشی است.

واعظی با اشاره به اینکه در اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل علاوه بر وزارت ارتباطات، گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت صنعت حضور دارند، خاطرنشان کرد: ترجیح ما این بود که سازمان دیگری مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده گیرد اما با این وجود اصرار داشتند که ما این کار را انجام دهیم.

وی گفت: یکی از شروطی که برای اجرای این طرح داشتیم این بود که مردم از اجرای آن ناراضی نشوند و شرط دوم این بود که هر آنچه که در شبکه فعلی مورد استفاده مردم قرار می گیرد، معتبر تلقی شود.

به گفته واعظی با اجرای طرح رجیستری تمامی گوشی هایی که تا تاریخ ۵ مردادماه در شبکه مخابراتی کشور فعال شده اند شامل این طرح نمی شوند و از این تاریخ به بعد به صورت پایلوت این طرح اجرایی خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با برطرف شدن کامل مشکلات، اجرای طرح رجیستری به صورت نهایی عملیاتی می شود و نمی توان برای آن تاریخ مشخصی اعلام کرد.

واعظی در مورد اختلال ایجاد شده در بازار گوشی های تلفن همراه و یکی از برندهای موبایل گفت: موضوعی که از سوی یک مقام مسئول در یکی از سازمان ها اعلام شده بود به هیچ عنوان معتبر نیست، تنها باعث اخلال در بازار گوشی موبایل شد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا