مشاهده تولد یک سیاره برای نخستین بار Reviewed by Momizat on . یک تیم بین‌المللی از ستاره‌شناسان برای نخستین بار توانسته‌اند بطور مستقیم فرآیند شکل‌گیری یک سیاره را در مراحل بسیار ابتدایی آن بررسی کنند.    به گزارش جوا یک تیم بین‌المللی از ستاره‌شناسان برای نخستین بار توانسته‌اند بطور مستقیم فرآیند شکل‌گیری یک سیاره را در مراحل بسیار ابتدایی آن بررسی کنند.    به گزارش جوا Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » مشاهده تولد یک سیاره برای نخستین بار

مشاهده تولد یک سیاره برای نخستین بار

مشاهده تولد یک سیاره برای نخستین بار

یک تیم بین‌المللی از ستاره‌شناسان برای نخستین بار توانسته‌اند بطور مستقیم فرآیند شکل‌گیری یک سیاره را در مراحل بسیار ابتدایی آن بررسی کنند. 

 

به گزارش جوان ایرانی به نقل ازایسنا، ستاره‌شناسان وجود یک سیاره غول‌پیکر گازی جوان را تایید کرده‌اند که هنوز در یک دیسک غنی از گاز و غبار در اطراف ستاره میزبان جوانش جای گرفته است.

 

محققان با بررسی پایگاه داده جمع‌آوری شده توسط ابزار NACO در تلسکوپ بسیار بزرگ واقع در شیلی توانستند وجود یک سیاره غول‌پیکر جوان را در اطراف ستاره HD 100546 تائید کنند.

 

به گفته محققان، این جسم هنوز در حال شکل‌گیری است و احتمالا با دیسکی محاصره شده که از طریق آن به جمع‌آوری ماده ادامه می‌دهد.

 

HD 100546 یک ستاره جوان است که از نظر ستاره شناسی احتمالا پنج تا ۱۰ میلیون ساله است. این ستاره در فاصله ۳۳۵ سال نوری از زمین و در نزدیکی کهکشان همسایه قرار دارد.

 

این یافته‌ها در مجله Astrophysical منتشر شده است.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا