سفرهای فضایی ارزان‌تر آینده با موتور جدید موشک Reviewed by Momizat on . به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایده مهندس «آلان باند» موسوم به موتور موشکی هوا تنفسی سینرژیکی (Sabre) در زمان برخاست و در جریان صعود ما به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایده مهندس «آلان باند» موسوم به موتور موشکی هوا تنفسی سینرژیکی (Sabre) در زمان برخاست و در جریان صعود ما Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » آشنایی با علم نجوم » سفرهای فضایی ارزان‌تر آینده با موتور جدید موشک

سفرهای فضایی ارزان‌تر آینده با موتور جدید موشک

 سفرهای فضایی ارزان‌تر آینده با موتور جدید موشک

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایده مهندس «آلان باند» موسوم به موتور موشکی هوا تنفسی سینرژیکی (Sabre) در زمان برخاست و در جریان صعود مانند یک موتور جت سنتی عمل کرده و سپس به یک موتور موشک قدرتمند هیدروژنی تبدیل می‌شود که می‌تواند فضاپیما را با سرعت ۲۵ ماخ در ورای جو زمین پیش براند.

این قابلیت به فضاپیما اجازه می‌دهد مانند یک هواپیما عمل کرده و پس از ورود مجدد به جو زمین، در یک فرودگاه عادی فرود بیاید.

فضاپیمای مورد استفاده در این ماموریت – Skylon – نیز به همان اندازه موتور، انقلابی است. Skylon با استفاده از ماده فوق سبک ساخته شده و در اصل یک مخزن عظیم هیدروژن خواهد بود که با کاهش وزن فضاپیما، ورود مجدد آن به زمین را آسان می‌کند.

به گفته باند، نتیجه حاصله یک فضاپیما با هزینه ۵۰۰ میلیون پوند خواهد بود که برای هر ماموریت تنها سه میلیون پوند نیاز داشته، توسط ۵۰ خدمه زمینی اجرایی شده و می‌تواند سفر بازگشت را پس از دو روز به همراه محموله انجام دهد.

وی افزود: Sabre یک موتور موشک است که برای تامین نیروی پرواز تک مرحله‌ای فضاپیما به فضا و ارائه دسترسی قابل اعتماد، پاسخگو و مقرون به صرفه با سرعت پنج برابر سرعت صوت طراحی شده است.

تلاشهای پیش از این برای طراحی سیستمهای رانش تک مرحله‌ای به مدار بیشتر به این دلیل وزن یک اکسیدکننده آنبرد ناموفق بوده که برای موتورهای موشک رایج مورد نیاز است.

Sabre اولین موتوری است که در دو حالت موشک – اول در حالت هواتنفسی و سپس در حالت رایج موشکی – اجرایی می‌شود.

در حالت هواتنفسی، موتور هوا را به عنوان یک منبع اکسیژن به درون کشیده تا با سوخت هیدروژن مایع درون محفظه احتراق موشک بسوزد. سپس با ورود فضاپیما به فضای ماورای جو، موتور تغییر حالت داده و از اکسیژن مایع آنبرد استفاده می‌کند.

در هر دو حالت، رانش توسط محفظه احتراق و نازلها تولید می‌شود. این امر توسط ترکیب عواملی از موشک و فناوری توربین گازی ممکن می‌شود.

رویکرد فوق به خودروهای با موتور Sabre اجازه می‌دهد از حمل بیش از ۲۵۰ تن اکسیدکننده آنبرد در مسیر خود به فضا نجات یافته و همچنین نیاز به دور انداختن مرحله اول موشک در پی پایان یافتن این اکسیدکننده‌ها را حذف خواهد کرد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا